ارسال به دیگران پرینت

قیمت دلار | نرخ دلار | بورس | افزایش نرخ دلار

بهانه جدید برای افزایش قیمت دلار فراهم شد

خبر منفی آپانس علیع سایت هسته ای کرج قیمت دلار را وارد کانال 28 هزار تومان کرد

بهانه جدید برای افزایش قیمت دلار فراهم شد

روز گذشته مهمترین اتفاقی که افتاد تغییر کانال دلار در حوالی ساعت 17 بود قیمت دلار یک کانال عوض کرد و از مرز 28 هزار تومان رد شد. نرخ دلار از دوشنبه شب و در معاملات پشت خطی  پر نوسان شد در روز گذشته نیز از مرزی عبور کرد که پس از 20 شهریور نتوانسته بود بالای آن قرار بگیرد سطح مهم 27 هزار و 800 تومان. دلیل این نوسان  به گزارش منفی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص سایت هسته‌ای کرج باز می گردد.

این خبرجناح افزایشی‌های بازار را تقویت کرد آن‌ها تصور می‌کردند یک بهانه جدید برای افزایش تنش‌ها فراهم شده است. نکته دیگری که در بازار وجود دارد اینست که یکسری اخبار دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه اگر توافق هم بدست بیاید‌، نرخ دلار کاهشی نمی‌شود. چند روز پیش نیز یک شایعه در بازار وجود داشت که احسان خاندوزی وزیر جدید اقتصاد گفته برای حمایت از بورس نباید قیمت دلار پایین آید. خبر کاهشی نشدن قیمت دلار به نقل از یکی از روزنامه‌های صبح نیز در بازار دست به دست می‌شد.

البته برخی نیز معتقدند که نرخ بر اساس انتظارات بالا رفته، چرا که نرخ درهم و دلار هرات نیز بالای مرز حساس هستند و همین مساله به دلار تهران علامت داده است. پیش‌بینی این گروه این است که اگر قیمت در همین سطوح بماند، دلار وارد دامنه نوسان جدید یعنی از 27 هزار و 800 تومان تا 28 هزار و 200 تومان خواهد شد.

در مقابل برخی از معامله‌گران بر اثر انتظارات تاکید دارند و مدعی‌اند که دلیل این افزایش نرخ، تاثیرگذاری تغییر رفتار برخی شرکت‌هاست. به ادعای این گروه شرکت‌هایی که تا هفته‌های پیش فروشنده دلار بودند امروز خریدار دلار شدند.

در سمت رسمی بازار نیز شاهد افزایش 500 تومانی دلار در بازار متشکل ارزی بودیم که نرخ به 27 هزار و 500 تومان رسید.

سکه با وجود ریزش سنگین اونس، با تکیه بر افزایش نرخ دلار بالای مرز حساس یعنی 11 میلیون و 800 هزار تومان باقی ماند.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه