ارسال به دیگران پرینت

آلمان | صدراعظم کنونی آلمان | آنگلا مرکل

احتمالات مختلف برای تشکیل ائتلاف در آلمان +جدول

نتایج انتخابات آلمان مشخص شده است و حزب سوسیال دموکرات این کشور موفق شده با اختلافی اندک حزب محافظه‌کار حاکم را شکست دهد و همین موضوع باعث شده حزب اولاف شولتز که برنده انتخابات شده برای تشکیل دولت ائتلافی مذاکرات با احزاب دیگر را آغاز کند.

احتمالات مختلف برای تشکیل ائتلاف در آلمان  +جدول

نتیجه این مذاکرات که ممکن است چند ماه طول بکشد تکلیف جایگزین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، که ۱۶ سال در راس هرم قدرت در برلین نشسته بود را مشخص خواهد کرد.

روز دوشنبه، ۲۷ سپتامبر، گزارش شد که اولاف شولتز، کاندیدای حزب برنده سوسیال دموکرات - اس‌پی‌دی - به دنبال مذاکره و کسب نظر دو حزب سبز و لیبرال‌ها است اما همزمان آرمین لاشت، کاندیدای حزب محافظه‌کار حاکم گفته که به راحتی تسلیم خواسته‌های حزب آقای شولتز نخواهد شد.

مذاکرات میان حزبی برای تشکیل دولت ائتلافی ممکن است ماه‌ها طول بکشد و در این مدت آنگلا مرکل همچنان صدراعظم آلمان باقی خواهد ماند.

ائتلاف در آلمان

انتخابات سراسری پارلمانی آلمان از ۱۶ سپتامبر آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه داشت. اهمیت این انتخابات از آنجا بود که پس از ۱۶ سال آنگلا مرکل، یکی از قدرتمندترین صدراعظم‌های یکصد سال گذشته در برلین، پس از ۱۶ سال از قدرت کنار می‌رود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه