ارسال به دیگران پرینت

کرونا | همه گیری کرونا | ربات‌های تحویل کالای

کرونا تولید ربات های چینی را افزایش داد

همه گیری کرونا، غول‌های فناوری چینی را مجبور کرده است ربات‌های تحویل کالای بیشتری تولید کنند. قرار است بیش از هزار روبات طی سال آینده به دلیل تقاضای خدمات بدون تماس، به صف تحویل دهندگان کالای چینی Alibaba، Meituan و JD.com ملحق شوند.

کرونا  تولید ربات های چینی را افزایش داد

همه گیری کرونا، غول‌های فناوری چینی را مجبور کرده است ربات‌های تحویل کالای بیشتری تولید کنند. قرار است بیش از هزار روبات طی سال آینده به دلیل تقاضای خدمات بدون تماس، به صف  تحویل دهندگان کالای چینی Alibaba، Meituan و JD.com ملحق شوند.

مدیران این شرکت‌های خرده فروشی گفتند که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰۰۰ ربات در این حوزه کار کند.

در حال حاضر، بسیاری از شرکت ها، هنوز بسته‌هایی را با قیمت کمتر از ۳ یوان (۰.۴۷ دلار) در چین تحویل می‌دهند، اما شرکت‌ها در حال بررسی استفاده از ربات‌ها و پهپاد‌ها هستند.

رونق ربات‌های چینی تحویل کالا به لطف کرونا!

با این وجود تعداد انسان‌های تحویل دهنده کالا از تعداد ربات‌ها بیشتر است، زیرا محدودیت‌هایی مانند ناتوانی در بالا رفتن از پله‌ها وجود دارد. همچنین، روبات‌ها فقط به دلیل محدودیت سرعت و شرایط جاده در برخی از مسیر‌ها مانند املاک مسکونی و محوطه مدرسه مجاز به حرکت هستند.

شرکت علی بابا تا ماه سپتامبر بیش از یک میلیون سفارش به بیش از ۲۰۰ هزار مصرف کننده تحویل داده است. این شرکت هم اکنون با بیش از ۲۰۰ روبات کار می‌کند و در نظر دارد تا مارس ۱۰۰۰ دستگاه و تا سه سال آینده ۱۰ هزار روبات داشته باشد.

وانگ گانگ، نایب رئیس علی بابا که مسئول سیستم‌های خودران علی بابا است، گفت هزینه‌های ساخت ربات‌ها کاهش یافته است، عمدتا به دلیل قیمت پایین‌تر سنسور‌های لیدار که به اندازه گیری فاصله‌ها و ارائه تصاویر در اطراف وسایل نقلیه کمک می‌کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه