ارسال به دیگران پرینت

رژیم غذایی | سلامت روان | رژیم غذایی نقش مهمی در بهبود سلامت روان دارد

رژیم غذایی مناسب برای تقویت سلامت روانی کودکان

نتایج یک پژوهش جدید در انگلیس نشان می‌دهد که کودکانی با رژیم غذایی سالم بیشترین سلامت روانی را دارند.

 رژیم غذایی مناسب برای تقویت سلامت روانی کودکان

نتایج یک پژوهش جدید در انگلیس نشان می‌دهد که کودکانی با رژیم غذایی سالم بیشترین سلامت روانی را دارند.

طبق این مطالعه، کودکانی که روزانه پنج وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات می‌خورند از بهترین سلامت روانی برخوردارند.

این پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف بیشتر با بهزیستی روانی بهتر در بین دانش آموزان دبیرستانی همراه است و صبحانه و ناهار مغذی با بهزیستی احساسی در دانش آموزان در تمام سنین ارتباط دارد.

این یافته‌ها، که در مجله BMJ Nutrition Prevention & Health منتشر شده است، کارشناسان را بر آن داشته تا از رژیم غذایی مناسب در راهبرد‌های بهداشت عمومی برای تقویت سلامت روانی کودکان استفاده کنند. داده‌ها نشان می‌دهد که سلامت روانی ضعیف در بین جوانان رو به افزایش است.

در این مطالعه جدید اولین بار است که محققان ارتباط بین میزان مصرف میوه و سبزیجات دانش آموزان انگلیسی، انتخاب صبحانه و ناهار و بهزیستی روانی را مورد بررسی قرار داده اند.

[افزایش سلامت روان]

محقق ارشد این پژوهش، پروفسور آیلسا ولچ در دانشکده پزشکی نورویچ در دانشگاه شرق انگلیس، گفت: "در حالی که ارتباط بین تغذیه و سلامت جسمانی به خوبی درک شده است، تا کنون اطلاعات زیادی در مورد نقش تغذیه در بهزیستی عاطفی کودکان شناخته نشده است. ما می‌دانیم که بهزیستی روانی ضعیف یک مسئله مهم برای جوانان است و به احتمال زیاد پیامد‌های منفی طولانی مدت خواهد داشت. "

تیم او داده‌های تقریباً ۹۰۰۰ کودک در ۵۰ مدرسه ابتدایی و راهنمایی در سراسر نورفولک را که از نظرسنجی سلامت و رفاه کودکان و جوانان نورفولک گرفته شده بود، تجزیه و تحلیل کرد. شرکت کنندگان خود انتخاب رژیم غذایی را گزارش کردند و در آزمایشات بهزیستی ذهنی شرکت کردند که شامل نشاط، آرامش و روابط بین فردی می‌شود. این مطالعه عوامل دیگری را که ممکن است بر تجربیات نامطلوب دوران کودکی و موقعیت‌های مختلف تأثیر بگذارد، در نظر گرفت.

ولچ می‌گوید: "از نظر تغذیه، ما دریافتیم که تنها حدود یک چهارم کودکان دبیرستانی و ۲۸ درصد کودکان دبستانی از عدم مصرف میوه‌ها و سبزیجات توصیه شده در روز خبر داده اند. "

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه