ارسال به دیگران پرینت

رئیسی با یک امضا قهرمان رفع تحریم‌ها می شود

حضور یکپارچه اصولگرایان در قدرت، سبب خاموش‌شدن صدای مخالفانی شده که با هر تصمیم دولت روحانی او را مورد حمله‌های تند قرار می‌دادند؛ تا جایی که نمی‌شد بین مواضع مخالفان بیرونی و اصولگرایان در ایران در رابطه برجام تفاوتی قائل شد.

رئیسی با یک امضا قهرمان رفع تحریم‌ها می شود

حال یکباره هر آنچه رئیس‌جمهور تصمیم می‌گیرد، مورد حمایت است.

البته شانس خوش رئیسی از آنچه به ارث برده تمام نشده و در رابطه با مذاکرات وین نیز فقط یک امضا مانده است و تیم مذاکره‌کننده دولت دوازدهم تا قبل از انتخابات توانست متن نهایی توافق را تهیه کند و رئیسی با امضای آن می‌تواند قهرمان رفع تحریم‌ها نیز شود و از حاصل مذاکرات وین در دولت روحانی نهایت بهره‌ را ببرد.

 

 

بعد از این مرحله هم پیوستن به گروه اقدام ویژه مالی با همراهی اصولگرایان مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌سادگی انجام خواهد شد. البته اگر اراده‌ای برای رفع تحریم‌ها و ازسرگیری مذاکرات وجود داشته باشد که اگر این اراده باشد، شرایط مهیاست.

در این بین این نکته را نباید فراموش کرد که این شانس خوش رئیسی تا زمانی که منافع گروه‌های مختلف اصولگرایی تأمین شود، وجود خواهد داشت و بسیار بعید است اصولگرایان تندرو بتوانند برای همیشه بر موضع حمایت بی‌چون‌وچرای خود از دولت سیزدهم باقی بمانند.

اگرچه عضویت ایران در شانگهای یک اتفاق تاریخی به شمار می‌رود، اما باید دید ایران در آینده می‌تواند از مزایای اقتصادی این سازمان بهره ببرد یا خیر. بحث تنش‌زدایی با غرب و به‌نتیجه‌رساندن مذاکرات برجامی برای رسیدن به توافق می‌تواند گام مهمی برای تحقق امر به شمار رود. تاکنون هر آنچه در رابطه با اقدامات رئیسی مورد تشویق قرار گرفته است، درحقیقت از تلاش دولت‌های قبل به او ارث رسیده بود و باید دید در درازمدت چگونه از این شانس خوش برای رفع موانع بزرگ در لغو تحریم‌ها و گشایش اقتصادی استفاده خواهد کرد.

 
 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خواب دیدن خیر باشه رفع تحریم‌ها در کار نیست همه سر کارین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه