ارسال به دیگران پرینت

قسمت چهارم سریال صوتی ظهور بانک‌های مخابراتی منتشر شد

اپراتورها و بانک‌ها در مسیر همگرایی برای خلق محصولات و خدمات مشترک، با ریسک‌های درونی و محیطی مواجه‌اند که در این اپیزود مجموعه ای از این ریسک‌ها رو مرور و بررسی کردیم.

قسمت چهارم سریال صوتی ظهور بانک‌های مخابراتی منتشر شد

تهیه کننده : لرنودیو

پخش کننده : عصر پرداخت

مدیر اجرایی : عبداله افتاده

دبیر اجرایی : هومن رضوی

نویسنده:  اسمهان حکاک

ویراستار فنی : سید بهنام خاکباز

ویراستار و راوی : ساغر مشهدی زاده

تدوین گر: پرستو موسوی

موسیقی : دانیال فرح بخشی

اسپانسر : همراه اول

برای اینکه با سریال تلکو بنکینگ بیشتر آشنا بشید، ابتدا باید بگیم که تلکو بنک چیه. تلکوبنک حاصل همکاری و مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی برای ارائه محصولات مشترک به مشتریانه. ما تو لرنودیو برای اولین بار، سریال صوتی “تلکوبنکینگ” رو با حمایت همراه اول تهیه کردیم که توسط عصر پرداخت پخش میشه. این سریال شامل ۱۰ اپیزوده که توی هر اپیزود اون، یک موضوع و جنبه جدید از تلکو بنکینگ به صورت تخصصی بررسی و ارائه میشه.

قسمت چهارم: ریسک‌های همگرایی در صنعت بانکی و تلکام

در همگرایی دو کسب و کار، مباحث مربوط به تفاوت‌‌ها و شباهت‌‌های مدل‌های کسب و کار از اهمیت بالایی برخورداره. زیرا پس از تمایل برای شروع؛ ممکنه در هر مرحله‌ای به خاطر ریسک‌های داخلی(درون‌زا) از مشارکت و یا ریسک‌های محیطی (برون‌زا) اون مشارکت دچار چالش و واگرایی بشه. اگه دو کسب و کار دارای مدل‌های کسب و کاری مکمل باشن؛ ریسک‌های موجود، به عاملی برای عدم همگرایی بیش‌تر مرتبط با فرایندها و محیط بیرونی منجر می‌شن و هرچقدر مدل کسب و کار شبیه‌تر باشه؛ ریسک‌های ایجاد شده درون‌زا و از جنس مسائل کسب‌و‌کاری بروز میکنه.

مدل‌های کسب و کار بانک‌ها و اپراتورها از نظر ماهیتی تقریبا مشابه همدیگن و هر دو در واقع به صورت پلتفرمی واسط میان مشتریان خود عمل می‌کنن و هر دو توسط بازیگران بیرونی تهدید می‌شن. این تهدید در مورد بانک‌ها از ناحیه فینتک‌ها‌ و در مورد اپراتورها توسط‌‌ OTTصورت می‌گیره. در چنین شرایطی موضوع مدیریت ریسک اهمیت کلیدی پیدا می‌کنه و باید علاوه بر ماهیت فرایندها و محیط بیرونی؛ شامل مسائل کسب و کاری داخلی و ریسک‌های درون‌زا نیز باشه.

می‌توانید این قسمت را از طریق لینک‌های زیر بشنوید

منبع : عصر پرداخت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه