ارسال به دیگران پرینت

جاماندگان اربعین | شیوع کرونا | مراسم راهپیمایی

جزییات برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

حجت الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری به همراه تعدادی از مدیران شهری از میدان امام حسین که محل شروع راهپیمایی جا ماندگان اربعین امسال است، بازدید کردند.

جزییات برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

حجت الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری درباره مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین گفت: با توجه به اینکه امسال مسیر های پیاده رو منتهی به کربلا به دلیل شیوع کرونا نیمه مسدود شده اند،مردم و شهروندان تهرانی به صورت طبیعی و از باب حدیثی که فرموده شده :«هرکس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کند، گویی حرم حضرت عباعبدالله الحسین(ع) را زیارت کرده است» مراسم پیاده روی از میدان امام حسین تا حرم آن بزرگوار را برگزار خواهیم کرد.

او در ادامه افزود: در سال های گذشته هم این پیاده روی با همکاری نیروهای بسیج و تکایا انجام می‌شد و حرکتی تازه و نو محسوب بود. شهرداری تهران به دلیل وظیفه ذاتی که بر عهده دارد، امسال را سال ویژه ای در نظر گرفت تا بتوان بستر و مسیر این پیاده رو را به صورت امن و سالم برای مردم فراهم کند. 

او در ادامه تشریح کرد: نکته مورد توجه برای شهرداری تهران، اهمیت سلامت شهروندان و کسانی است که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند. در این راهپیمایی توجه ویژه‌ای به رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده و تمام مسیر توسط همکاران خدمات شهری، با مواد ضد عفونی غبار پاشی و ضد عفونی شده همچنین سرویس های بهداشتی را به صورت پرتابل برای مردم اماده کرده‌اند. 

میثم امرودی ازهمکاری سازمان های شهرداری تهران در این مراسم گفت: سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در حال تزیین مسیر پیاده روی است.همچنین شرکت شهر سالم ،اورژانس تهران و سازمان آتش نشانی هم آماده باش هستند و در محل حضور دارند.تا اگر شهروندی نیاز به کمک های پزشکی داشت، خدمات رسانی به او در کمترین زمان انجام شود.

او توضیح داد: در چند بخش از مسیر که امکان تجمع زائر وجود ندارد، مراکز سیار واکسیناسیون حضور دارند تا هر شهروندی که از واکسیناسیون جا مانده در مراسم اربعین واکسینه شود.

تمام هماهنگی ها برای برگزاری مراسم انجام شده

میثم امرودی تشریح کرد: پلیس راهور ناجا با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک تلاش می‌کند تا نقاط ترافیکی را مدیریت کند.

او افزود: امسال نقاط تخلیه ما در چندین نقطه از شهر اتفاق خواهد افتاد، در سال های گذشته در مسیر بازگشت ، شهروندان در بخش های محدودی از شهر ری امکانات حمل و نقل برایشان وجود داشت ، اما امسال پایانه های اتوبوسرانی و تاکسی به صورت موقت و در چند بخش تدارک دیده شده اند و مسیر های تردد آنها از طریق مانیتورهای شهرداری تهران رصد خواهند شد، تا اگر ازدحامی صورت گرفت، وسایل حمل و نقل عمومی بیشتری به محل اعزام شود.

او در ادامه افزود: ایستگاه‌های اتوبوس به صورت ثابت دپو شده اند و از طریق معاونت حمل و نقل ترافیک مدیریت خواهند شد. تامردم به راحتی بتوانند محل را بدون تجمع ،ترک کنند.

رییس سازمان فرهنگی و هنری گفت: می‌توانم بگویم مراسم خاصی تدارک دیده نشده است و موکب ها به صورت صوتی زیارت عاشورا پخش خواهند کرد، برنامه به صورتی طرح ریزی شده تا تجمعی صورت نگیرد، پذیرایی در موکب ها نیز پذیرایی ساده ای است و بیشتر آب و برخی وسایل مورد نیاز مردم از جمله ماسک ارائه خواهد شد.

امرودی تاکید کرد: امسال هماهنگی مسیر پیاده روی را با مصوب شورای فرهنگ عمومی شروع کردیم و در نهایت با سیستم های انتظامی، امنیتی ،پلیس راهور ناجا، نیروی انتظامی تهران بزرگ، استانداری و فرمان داری، تمام امور را هماهنگ کردیم.

او افزود: شهردار محترم تهران با شهرداران مناطق درگیر راهپیمایی جلسه ای داشتند و تمام ارگان های خارج شهرداری نیز با ما برای برگزاری راهپیمایی هماهنگ شده‌اند و قرار شد خط یک مترو تهران فردا به صورت رایگان خدمات رسانی کند.

امرودی گفت: پیش بینی می‌شود از ساعت ۷ صبح حرکت از میدان امام حسین به سمت حرم شاه عبدالعظیم انجام شود و پیک تراکم جمعیت از ساعت ۱۰ تا ۲ بعدازظهر باشد، طول مسیر پیاده روی نیز ۱۵ کیلومتر است.

او درباره سرویس دهی شهرداری تهران به زائران گفت: سرویس دهی که شهرداری انجام می‌دهد ساعت نخواهد داشت و هر زمان که جمعیت وجود داشته باشد، نسبت به کم کردن ازدحام مردم اقدام خواهیم کرد.همچینین پیش بینی می‌شود از باقر شهر، کهریزک و روستاهای اطراف شهر ری نیز شهروندانی حضور پیدا کنند، برای آن نیز در مسیر تمهیداتی انجام شده و مدیریت آن هم بر عهده فرماندار شهر ری خواهد بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه