ارسال به دیگران پرینت

المسیره خبر داد:

پادگان الخشینا مهمترین پادگان‌ عربستان به دست ارتش یمن افتاد

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پادگان «الخشینا» از مهمترین پادگان‌های ائتلاف سعودی در جنوب شهر مأرب را به کنترل خود آوردند.

پادگان الخشینا مهمترین پادگان‌ عربستان به دست ارتش یمن افتاد

المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پادگان «الخشینا» از مهمترین پادگان‌های ائتلاف سعودی در جنوب شهر مأرب را به کنترل خود آوردند.

گفته شده است که درگیری و نبرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در صحرای «أم ریش» در بخش «الجوبه» واقع در جنوب شهر مأرب تشدید شده و مواضع سعودی در بخش «الجوبه» از بامداد یکشنبه هدف حمله گسترده نیروهای ارتش قرار گرفته است که در این درگیری‌ها ده‌ها تن از نیروهای سعودی کشته و زخمی شدند.

ارتش یمن طی روزهای گذشته دستاوردهای امنیتی بسیاری کسب کرده است به طوری که توانسته کنترل مناطق مهمی در استان مأرب، شبوه و البیضاء را به دست بگیرد.

نیروهای یمنی با سیطره بر العبدیه و الجوبه به طرف شهر مأرب پیشروی کرده و توانسته اند صدها مزدور سعودی را در العبدیه در این استان وادار به تسلیم کنند.

با این پیشروی، زمینه برای آزادی مأرب بیش از هر زمان دیگر فراهم شده و به همین علت مزدوران سعودی، آماده باش اعلام کرده و به تقویت استحکاماتشان پرداخته‌اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای صنعاء موفق شده‌اند استان «البیضاء» را به طور کامل آزادسازی کنند.

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی با هشت استان مهم صنعاء، ذمار، مارب، إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سیامک ارسالی در

      یمنی ها خیلی نسبت به عملیات دیر کردند حمله باید به داخل عربستان کشیده شود

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه