ارسال به دیگران پرینت

رسیدن دومین کشتی سوختی از ایران به بندر بانیاس سوریه

حزب الله لبنان از رسیدن دومین کشتی سوختی ایران به بندر بانیاس سوریه خبر داد.

رسیدن دومین کشتی سوختی از ایران به بندر بانیاس سوریه

خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه المنار اعلام کرد که حزب الله لبنان امروز (جمعه) از رسیدن دومین کشتی حامل سوخت گازوئیل که از ایران آمده، به بندر بانیاس سوریه در پنجشنبه شب خبر داد.

همچنین جروزالم پست در خبری اعلام کرد این کشتی از سوی پایگاه «تانکر ترکرز» مستقر در آمریکا که از تصاویر ماهواره‌ای برای رصد حرکت محموله‌های نفتی استفاده می‌کند، به عنوان کشتی «FOREST» شناسایی شده است.

گفتنی است نخستین کشتی حامل سوخت ایران هفته گذشته وارد بندر بانیاس شد و سوخت آن بوسیله تانکر‌های کامیونی به لبنان منتقل شد. این در حالی است که دبیرکل حزب الله قول داده است سوخت بیشتری را انتقال دهد.

چند روز پیش نیز شبکه المیادین گزارش داد دومین کاروان تانکر‌های سوخت ارسالی ایران از مرز سوریه عبور کرد و در حال حرکت به سوی کشور لبنان است.

تحریم‌های آمریکا سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت، یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به وارد کرد سوخت از ایران کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در آستانه ورود کشتی‌های حامل سوخت ایران به سواحل این کشور از مردم لبنان برای حفظ سلامت خود و تسهیل در روند ورود سوخت، خواستار عدم تجمع مردمی شد و گفت: «از همگان می‌خواهم تا از هرگونه تجمع مردمی هنگام عبور کاروان تانکر‌های حامل سوخت خودداری شود.»

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه