ارسال به دیگران پرینت

وزارت دفاع آمریکا | امنیت ملی‌ | سلاح‌های شیمیایی

پنتاگون: تا سال ۲۰۲۳ سلاح‌های شیمیایی را نابود می کنیم

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته ایالات متحده انتظار دارد نابودی زرادخانه سلاح‌های شیمیایی را در سال ۲۰۲۳ تکمیل کند. وی گفت: «البته، از لحاظ الزامات معین‌شده در قانون بایستی ضرب‌الاجل ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ را در نظر داشته باشیم. کنگره آمریکا ما را ملزم کرده زرادخانه سلاح‌های شیمیایی آمریکا را تا آن تاریخ نابود کنیم.»


پنتاگون: تا سال ۲۰۲۳ سلاح‌های شیمیایی را نابود می کنیم

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته ایالات متحده انتظار دارد نابودی زرادخانه سلاح‌های شیمیایی را در سال ۲۰۲۳ تکمیل کند.

«برندی ون»، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا در وبیناری گفت: «البته، از لحاظ الزامات معین‌شده در قانون بایستی ضرب‌الاجل ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ را در نظر داشته باشیم. کنگره آمریکا ما را ملزم کرده زرادخانه سلاح‌های شیمیایی آمریکا را تا آن تاریخ نابود کنیم.»

ون گفت: «از لحاظ امنیت ملی‌مان ضروری است که این ضرب‌الاجل‌ها را رعایت کنیم.»

این مقام پنتاگون گفت: «ایالات متحده کماکان پیشرفت‌های مستحکم و قابل‌اندازه‌گیری به سمت نابودی کامل زرادخانه سلاح‌های شیمیایی برمی‌دارد. می‌خواهم تأکید کنم که ما کاملاً به نابود کردن سلاح‌های شیمیایی به ایمن‌ترین شکل و در سریعترین زمان ممکن متعهد هستیم.:

ون مدعی شد ایالات متحده ۹۷ درصد از زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خودش را نابود کرده. تنها ۳ درصد برای اجرای کامل این طرح ابتکاری باقی مانده است.»

کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در سال ۱۹۹۷ اجرایی شد. این معاهده کشورها را ملزم می‌کند حداکثر تا ۱۰ سال بعد از اجرایی شدن آن سلاح‌های شیمیایی خودشان را نابود کنند.

روسیه با ۴۰ هزار تن و آمریکا با ۳۱.۵ هزار تن در صدر کشورهای دارنده سلاح‌های شیمیایی قرار دارند.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نوشته روسیه ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷ آخرین مرحله نابودی سلاح‌های شیمیایی خودش را اجرا کرد. بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تأیید کرده‌اند که مسکو به طور کامل تعهداتش را اجرا کرده است.

در سوی دیگر، پنتاگون، ضرب‌الاجل‌های تکمیل نابودی سلاح‌های شیمیایی‌اش را چندین بار به عقب انداخته است. آمریکا ابتدا ضرب‌الاجل تکمیل تعهداتش را از ۲۰۰۷ به ۲۰۱۲، سپس به ۲۰۱۷، سپس به ۲۰۲۱ و در نهایت به ۲۰۲۳ موکول کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه