ارسال به دیگران پرینت

پایتخت ساموآ | موقعیت جغرافیایی ساموآ

برای نخستین بار، یک زن نخست وزیر ساموآ شد

فیام متا افا رهبر حزب « اف ای اس تی » به عنوان اولین نخست وزیر زن ساموآ انتخاب شد. او دختر اولین نخست وزیر ساموآ است و جایگاه و عنوان بالایی داشته و از اولین زنان عضو پارلمان این کشور به شمار می رود. سوابق او در اذهان عمومی احترام بسیاری برایش فراهم کرده است. بسیاری از زنان در منطقه اقیانوسیه این موفقیت را جشن گرفتند.


برای نخستین بار، یک زن نخست وزیر ساموآ شد

رهبر حزب « اف ای اس تی » به عنوان اولین نخست وزیر زن ساموآ انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری « اورآسیا ریویو »، بحران طولانی مدت قانون اساسی که از انتخابات ۹ آوریل ۲۰۲۱ در ساموآ اتفاق افتاده بود، در نهایت در دادگاه تجدید نظر ۲۳ ژوئیه مطرح شد و به گفته دادگاه دولت حزب « ای ای اس تی » به رهبری « فیام نائومی متا افا » قانونی است و می تواند به عنوان دولت مشروع کار خود را شروع کند.

بدین ترتیب « توئیلا سایلله مالیه لگویی » رهبر حزب « اچ آر پی پی » و نخست وزیر این کشور از سال ۱۹۹۸ پس از بن بست یک ماهه از قدرت کنار رفت و فیام متا افا به عنوان نخستین زن در تاریخ این کشور و دومین زن در منطقه اقیانوسیه به مقام نخست وزیری دست پیدا کرد. بسیاری از زنان در منطقه اقیانوسیه این موفقیت را جشن گرفتند.

فیام نائومی متا افا زمان زیادی برای رهبری زنان در این کشور تلاش و به عنوان عضوی از پارلمان این کشور خدمت کرده است. وی حالا به عنوان نخستین نخست وزیر این کشور برگزیده شد. وی در طول خدمت سیاسی اش برای برابری حقوق زنان تلاش بسیاری کرده است.

او دختر اولین نخست وزیر ساموآ است و جایگاه و عنوان بالایی داشته و از اولین زنان عضو پارلمان این کشور به شمار می رود. سوابق او در اذهان عمومی احترام بسیاری برایش فراهم کرده است.

ایالت مستقل ساموآ ( Independent State of Samoa) که معمولاً با نام ساموآ (Samoa) شناخته می‌شود و تا ۱۹۹۷ میلادی ساموآی غربی ( Western Samoa) نامیده می‌شد، کشوری است واقع در قارهٔ اقیانوسیه، اقیانوس آرام جنوبی، شمال تونگا و شرق والیس و فوتونا. پایتخت ساموآ آپیا است.

این جزیره همچون هاوایی در یک نقطه دور افتاده از اقیانوس آرام واقع شده‌است و یک جزیره گردشگری به‌شمار می‌آید.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه