ارسال به دیگران پرینت

طالبان | سخنگوی طالبان | طالبان و زنان

طالبان نام وزارت زنان را به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تغییر داد +فیلم

کارگرانی در کابل، تابلو ساختمان وزارت زنان را با نام جدید آن که ترکیبی از دری و عربی است به «وزارتخانه‌های نماز و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر» تغییر دادند.

طالبان نام وزارت زنان را به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تغییر داد +فیلم

طالبان با تاسیس دولت موقت خود وزارت امور زنان را از کابینه حذف کردند. این گروه تصمیم گرفته که ساختمان وزارت امور زنان به وزارت «دعوت، ارشاد، امر به معروف و نهی از منکر» تبدیل شود

 کارمندان زن می‌گویند هنگام مراجعه به محل کار، به آن‌ها گفته می‌شود که به خانه‌شان برگردند. فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که زنان کارمند سابق این اداره ظاهراً از ورود به ساختمان آن بازداشته شده‌اند.

روز جمعه، کارگرانی در کابل، تابلو ساختمان وزارت زنان را با نام جدید آن که ترکیبی از دری و عربی است به «وزارتخانه‌های نماز و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر» تغییر دادند.

طالبان که ماه گذشته قدرت را در افغانستان به چنگ آورد، کابینه خود را ۱۰ روز پیش اعلام کرد. در این فهرست کفیلی برای وزارت امر به معروف و نهی از منکر معرفی شده است. هیچ اشاره‌ای به وزیر زنان در این کابینه مردانه نشده است.

در ویدئو‌هایی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده، زنان در ورودی وزارت زنان می‌گویند که روز پنجشنبه در به روی آن‌ها بسته شده است. یک کارمند سابق این وزارتخانه گفت: من تنها نان‌آور خانواده‌ام هستم. وقتی وزارتخانه وجود ندارد، یک زن افغان باید چه کند؟

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه