ارسال به دیگران پرینت

زائر اربعین حسینی | مرز مهران | زائران عتبات عالیات

مرز مهران برای اربعین باز نیست | منع ورود زائران به مرز مهران

فرماندار مهران ایلام گفت: ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در طول هفت روز گذشته از ورود آنان به مرز مهران و عزیمت به کشور عراق ممانعت شد. وی افزود: از مجموع ۳۰۰ زائری که از ورود آنان به مرز جلوگیری شده ۱۰۰ نفر در خطوط مرزی توسط دستگاه های نظامی، امنیتی و مرزبانی طبق قانون دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

مرز مهران برای اربعین باز نیست |  منع ورود زائران به مرز مهران

فرماندار مهران ایلام گفت: ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در طول هفت روز گذشته از ورود آنان به مرز مهران و عزیمت به کشور عراق ممانعت شد.

مجید کاکی روز جمعه اظهار داشت: از مجموع ۳۰۰ زائری که از ورود آنان به مرز جلوگیری شده ۱۰۰ نفر در خطوط مرزی توسط دستگاه های نظامی، امنیتی و مرزبانی طبق قانون دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی افزود: همچنین ۲۰۰ نفر دیگر از زائران عتبات عالیات که در نزدیکی و حواشی شهر مهران در حال حرکت به سمت مرز بودند اقناع شده و از ادامه حرکت خود به مرز منصرف و تصمیم با بازگشت گرفتند.

فرماندار مهران از اعلام آمادگی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های نظامی و مرزبانی و سایر دستگاه های متولی برای جلوگیری و ممانعت از ورود زائران به مرز خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ زائر عودت داده شده تاکنون، ۲۴ نفر آنان مربوط به ۲۴ ساعت اخیر است.

کاکی ادامه داد: برای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسراها تاکید شده که از پذیرش و ارائه خدمات رفاهی به زائران اجتناب کنند.

وی با ذکر این مطلب که تمامی تمهیدات برای بازگشت زائران از مرز مهران اتخاذ شده است، افزود: تمامی زوار اربعین حسینی پس از رسیدن به پایانه، بلافاصله توسط اتوبوس ها مشخص شده راهی شهرهای محل سکونت خود می شوند و به رانندگان نیز تاکید می شود که از مسیر کمربندی حرکت کنند.

فرماندار مهران به شیوع کرونا و تمهیدات لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس در مهران با توجه به تجمع مردم در پایانه اشاره کرد و گفت: پس از ورود زائران از مرز با استقرار اکیپی از دانشگاه علوم پزشکی از تمامی زوار تست کرونا گرفته می شود و هر زائری که مبتلا باشد با وسایل نقلیه مجزا و جدا از سایر زوار به شهر محل سکونت خود ارجاع داده می شود.

 شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه