ارسال به دیگران پرینت

جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا شد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر حمیدرضا جماعتی را به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کرونا منصوب کرد.

جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا شد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر حمیدرضا جماعتی را به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کرونا منصوب کرد.

در متن حکم قاسم جان بابایی خطاب به جماعتی آمده است: با توجه با سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در خدمات به بیماران مبتلا به کرونا به خصوص در بخش های ویژه و همکاری در تدوین راهنماها و استانداردها و بسته های آموزشی مرتبط با کرونا بدینوسیله به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کرونا منصوب می شوید. انتظار می رود که موارد زیر در دستور کار دبیرخانه کمیته کشوری کرونا قرار گیرد:

1 - تشکیل جلسات منظم با حضور اندیشمندان و صاحبنظران در حوزه علوم پایه و بالینی و پاراکلینیک که در طول مدت پاندمی کرونا در خط مقدم تشخیص و درمان این بیماری بوده اند. بدیهی است که از تجربیات و ظرفیت اساتید برجسته کشوری به صورت حضوری و یا مجازی و یا در تدوین بسته های آموزشی استفاده گردد.

۲ - ارتباط کمیته های علمی دانشگاه های علوم پزشکی با دبیرخانه کشوری و انطباق فعالیت های علمی با وضعیت مدیریت خدمات تشخیصی و درمان به طوریکه ضمن استفاده از تجربیات آنها در ارتقا و به روز رسانی این کمیته ها نیز تلاش گردد.

۳ - بررسی مطالعات و پژوهش های داخلی و استفاده مطلوب همزمان از مطالعات و تجارب بین المللی در به روز رسانی پروتکل های تشخیص و درمان کرونا

۴ - تحلیل و ارزیابی انواع واکسن های مصرفی در جهان و ایران از جهت اثربخشی و عوارض و ارائه مشاوره به معاونین محترم بهداشت و تحقیقات و فناوری و نهایتا به مقام عالی وزارت

۵ - جمع بندی تحلیل ها و نتایج فعالیت های کمیته علمی به معاونت درمان برای تایید نهایی و ابلاغ به دفتر مقام عالی وزارت

۶ - حضور تمام اعضای کمیته کشوری و همچنین اعضای کمیته علمی و دانشگاهی در رسانه ها و فضای مجازی صرفا با پیشنهاد دبیرخانه کمیته کشوری کرونا و با هماهنگی روابط عمومی وزارت متبوع صورت گیرد.

جماعتی فوق تخصص ریه و مراقبت های ویژه است و نیز سمت استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را برعهده دارد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه