ارسال به دیگران پرینت

رئیسی: زمینه سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج در داخل کشور فراهم شده

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امنیت «سرمایه گذاری» در گرو امنیت «سرمایه» و «سرمایه گذار» است تاکید کرد: امنیت هر دو در دولت سیزدهم تضمین و زمینه سرمایه گذاری ایرانیان در داخل کشور از جمله تسهیل و تسریع صدور مجوزها فراهم شده است.

رئیسی: زمینه سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج در داخل کشور فراهم شده

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امنیت «سرمایه گذاری» در گرو امنیت «سرمایه» و «سرمایه گذار» است تاکید کرد: امنیت هر دو در دولت سیزدهم تضمین و زمینه سرمایه گذاری ایرانیان در داخل کشور از جمله تسهیل و تسریع صدور مجوزها فراهم شده است.

سید ابراهیم رئیسی که به تاجیکستان سفر کرده شامگاه پنجشنبه با ایرانیان مقیم این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وی با بیان اینکه ایرانیان در هر جای دنیا سفیران ایران و نماد عظمت کشور هستند، گفت: اگر چه دشمن سعی کرده در مسیر پیشرفت ملت ایران مانع ایجاد کند، اما ملت ایران نشان داده با عزم و اراده ای راسخ همه موانع را از سر راه رشد و تعالی خود کنار می زند.

رئیسی ایرانیان خارج از کشور را فرصت و ظرفیتی گرانبها در مسیر پیشرفت ایران اسلامی توصیف کرد و افزود: ایرانیان عزیز خارج از کشور همواره تلاش کرده اند، میهن شان را در حوزه های اقتصادی، علمی، فنی و مهندسی از داشته ها و توانمندی هایشان بهره مند کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در عمل به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور توجه کرد و آن را در خدمت پیشرفت و گسترش ارتباطات کشور قرار داد، اظهار داشت: این ظرفیت می تواند در حوزه های مختلف نقش آفرین بوده و تبدیل به دارایی های ماندگاری برای کشور شود. دستگاه های مسئول باید زمینه لازم برای این مهم را در کشور تمهید کنند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کشورهای همسایه و به ویژه کشورهایی که دارای حوزه تمدنی مشترک با ایران هستند، ترجیح می دهند ارتباط خود را با ایران در همه حوزه ها گسترش دهند، تصریح کرد: درست است که مسئولیت بخش رسمی و سازمانی برقراری و توسعه ارتباطات خارجی کشور با وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران است، اما ایرانیان خارج از کشور از جمله در تاجیکستان نقش موثر و مهمی در گسترش و تعمیق روابط ایران با سایر کشورها دارند.

رئیسی فعال شدن و رونق یافتن صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای همسایه و منطقه را جزو برنامه های اصلی و اولویت دار دولت سیزدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای دیگر و به خصوص همسایگان می تواند عامل مهمی در ارتقای سطح روابط خارجی کشورمان باشد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه همه دستگاه های مسئول باید برای تسهیل زمینه صادرات کالا و خدمات ایرانی تمام تلاش خود را به کار گیرند، گفت: در کنار تلاش برای تسهیل زمینه صادرات، باید مراقب بود کالای بی کیفیت و یا حتی کم کیفیت از ایران صادر نشود چرا که کالای ایرانی باید معرف دقت، سلامت کاری و توانمندی ایران باشد.

رئیسی با بیان اینکه هیچ کشوری توسعه نیافته، الا اینکه سیاست خارجی و وزارت خارجه آن در خدمت صادرات محصولات و خدمات آن کشور قرار گرفتند، اضافه کرد: یکی از مهمترین الزامات پیشرفت کشور این است که وزارت امور خارجه، اولویت خود را دیپلماسی اقتصادی بداند.

رئیس جمهوری اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید در شناسایی بازارهای هدف کالا و خدمات ایرانی فعال شود و مسیر رسیدن به آن را تسهیل کند. استان های مرزی کشور نیز در این زمینه ماموریتی مضاعف بر عهده دارند چرا که کالا و خدمات ایرانی به ویژه در کشورهای همسایه طرفداران زیادی دارد.

رئیسی با اشاره به ایجاد معاونتی برای اقتصاد و دیپلماسی اقتصادی از سوی وزیر امور خارجه تصریح کرد: دولت سیزدهم برای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی برنامه دارد و از این پس میزهای اقتصادی فعال و فعال تر می شود و کار توسعه بازارهای صادراتی و تقویت تعاملات اقتصادی کشور را به شکل جدی و عملیاتی پیش می بریم و موانع برطرف خواهد شد.

رئیس جمهوری، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز بستر برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در بخش های مختلف مهیاست و امنیت سرمایه و سرمایه گذار کاملا تضمین شده است، خاطرنشان کرد: امنیت «سرمایه گذاری» در گرو امنیت «سرمایه» و امنیت «سرمایه گذار» است که هر دو در دولت سیزدهم تضمین شده است و زمینه سرمایه گذاری ایرانیان در داخل کشور را به طرق مختلف از جمله تسهیل و تسریع صدور مجوزها فراهم کرده و از فعالیت شرکت های ایرانی در خارج از کشور حمایت می کنیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور صابری سفیر کشورمان در تاجیکستان در سخنانی با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران و تاجیکستان به انعقاد بیش از ۱۷۰ توافقنامه همکاری بین تهران و دوشنبه اشاره کرد و گفت: با وجود مصادیق خوب همکاری اقتصادی بین دو کشور، زمینه ها و ظرفیت های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی، فرهنگی و فنی بین ایران و تاجیکستان وجود دارد.

همچنین سه تن از ایرانیان حاضر در مراسم در سخنانی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درباره زمینه ها و راهکارهای توسعه روابط دوجانبه به ویژه با استفاده از توان و ظرفیت های بخش خصوصی پرداختند.

بیست و یکمین نشست سالانه شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ۲۵ و ۲۶ شهریور در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با هدف تقویت همکاری میان اعضای این سازمان برگزار می‌شود و سران کشورهای عضو از جمله دکتر سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران در این اجلاس حضور دارند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      کشوریکه ثبات سیاسی واقتصادی نداردهیچ سرمایه گذاری درآن سرمایه گذاری نمی کند....

    • ناشناس ارسالی در

      کشوریکه ثبات سیاسی واقتصادی نداردهیچ سرمایه گذاری درآن سرمایه گذاری نمی کند....

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه