ارسال به دیگران پرینت

افغانستان | صلح و ثبات در افغانستان | امنیت و ثبات افغانستان

روایتی یک پژوهشگر ایرانی از دیدار با فرمانده جهادی هرات؛ اسماعیل‌خان و وحدت ملی در افغانستان

امیر اسماعیل خان در دیداری با یکی از پژوهشگران ایرانی تاکید کرد که طالبان هم اکنون فرصت دارد که یک دولت فراگیر برای صلح و ثبات تشکیل دهد.

روایتی یک پژوهشگر ایرانی از دیدار با فرمانده جهادی هرات؛ اسماعیل‌خان و وحدت ملی در افغانستان

محمد علی بهمنی قاجار در یادداشتی کوتاه به خبرگزاری دانشجو درباره حاشیه‌های دیدار خود با اسماعیل‌خان، یکی از فرماندهان جهادی افغانستان که در مشهد ساکن است، نوشت: 

در خارج از متن گفتگو با امیر اسماعیل خان ، ایشان به شدت تمایل به صلح و ثبات در افغانستان داشت ، شاه بیت موضع ایشان در مورد افغانستان، سخنانی بود که با امیر خان متقی مطرح کرده بود و بر عدالت اجتماعی در افغانستان تأکید کرد.

 

به باور امیر اسماعیل خان «افغانستان از جنگ و بحران خسته است، بعد از ۴۳ سال جنگ، هم اکنون طالبان این فرصت را دارند تا صلح و ثبات و دولت فراگیر را در افعانستان ایجاد کنند.

دولت فراگیر مبتنی بر عدالت اجتماعی است که با بهره گیری از ظرفیت همه جناح ها و نخبگان سیاسی افغانستان ایجاد می شود و آشتی ملی را در عمل محقق می سازد.

 

اگر دولت فراگیر با معیارهای روشن و قابل قبول ساخته شود امنیت و ثبات در افغانستان به وجود می آید. بدون شک امنیت و ثبات افغانستان منتج به ثبات و امنیت کشورهای منطقه خواهد شد. باید کشورهای منطقه بر ثبات و امنیت منطقه ای متمرکز شوند.

 

منبع : خبرگزاری دانشجو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه