ارسال به دیگران پرینت

پدافند هوایی عربستان | یونان | خلیج فارس | وزارت خارجه یونان | امارات متحده عربی

یونان سامانه پاتریوت به همراه ۱۲۰ نیرو به عربستان اعزام می‌کند

یونان قرار است سامانه دفاع هوایی موشکی پاتریوت و ۱۲۰ تن از نیروهایش را برای کار با سیستم‌های تسلیحاتی به عربستان سعودی ارسال کند. بر اساس گزارش ها، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده بیشتر سامانه‌های پاتریوت خود را از عربستان خارج کرده است.

یونان سامانه پاتریوت به همراه ۱۲۰ نیرو به عربستان اعزام می‌کند

به گزارش خبرگزاری یونانی Ekathimerini، یونان قرار است سامانه دفاع هوایی موشکی پاتریوت و ۱۲۰ تن از نیروهایش را برای کار با سیستم‌های تسلیحاتی به عربستان سعودی ارسال کند.

 گفته می‌شود این موشک‌ها برای مدت زمان نامعلومی در این کشور باقی می‌مانند و برای تقویت پدافند هوایی عربستان استفاده می‌شوند.

بر اساس گزارش ها، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده بیشتر سامانه‌های پاتریوت خود را از عربستان خارج کرده است.

قرارداد ارسال سامانه‌های پاتریوت یونان به عربستان در آوریل امضا شد و گامی رو به جلو در همکاری یونان و کشور‌های حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود.

نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان گفت: "این یک گام بزرگ برای کشور ما در زمینه همکاری با کشور‌های حوزه خلیج فارس است و همچنین به امنیت بیشتر منابع انرژی برای غرب کمک می‌کند. "

هنگامی که خبر ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت برای اولین بار اعلام شد، دندیاس سریعاً بر ماهیت دفاعی این سیستم‌ها تاکید کرد.

وزیر خارجه یونان گفت: "سامانه‌های پاتریوت سلاح‌های تهاجمی نیستند؛ آن‌ها سیستم‌های دفاعی هستند و علیه هیچ کشوری هدایت نمی‌شوند بلکه از حریم هوایی دفاع می‌کنند. "

بر اسا گزارش این رسانه یونانی، ارسال این سامانه‌ها به عربستان پاسخی به حملات هواپیما‌های بدون سرنشین سپتامبر ۲۰۱۹ بود که پالایشگاه‌های شرکت نفتی آرامکو را هدف قرار داد. در زمان حمله، وزارت خارجه یونان این حملات را که حوثی‌های یمن مسئولیت آن را پذیرفته بودند، محکوم کرد.

این اقدام یونان از جدیدترین نشانه افزایش همکاری بین آتن و ریاض است. در ماه مارس نیز نیروی هوایی عربستان سعودی جنگنده‌های F-۱۵ را به جزیره کرت یونان فرستاد تا در مانور Eye of Falcon ۱ بر فراز دریای مدیترانه، شرکت کنند.

علاوه بر این، یونان به دنبال گسترش همکاری خود با امارات متحده عربی است. امارات در آگوست ۲۰۲۰ و در شرایطی که تنش‌ها بین یونان و ترکیه به دنبال اختلاف بر سر مرز‌های دریایی و منابع دریایی در مدیترانه شرقی افزایش یافته بود، هواپیما‌های جنگنده خود را به کرت اعزام کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه