ارسال به دیگران پرینت

تحریم | تولید واکسن

سخنگوی ستاداجرایی فرمان امام: تحریم های پیش بینی نشده ، عامل تاخیر در تولید واکسن شد!

حجت‌الله نیکی‌ملکی، سخنگوی ستاد اجرائی فرمان امام بود در پاسخ به سؤال «شرق» مبنی بر اینکه چرا وعده‌های مدیران برکت در باره واکسن عملی نشد؟ گفت: « متأسفانه وعده ما برای تولید با کمی تأخیر محقق خواهد شد. برای این موضوع دلایلی وجود دارد؛ ازجمله اینکه مجوز واکسن برکت با بیش از یک ماه تأخیر نسبت به زمان وعده داده‌شده صادر شد.

سخنگوی ستاداجرایی فرمان امام: تحریم های پیش بینی نشده ، عامل تاخیر در تولید واکسن شد!

او گفت:شرایط کرونایی و شیوع سویه‌های جدید در برخی کشورها منجر به محدودیت‌های چندروزه پرواز از برخی مبادی شده که بخشی از تجهیزات خط تولید واکسن باید از آنها وارد می‌شد. علاوه بر همه اینها، تحریم‌ها باعث بروز شرایطی غیرقابل‌ پیش‌بینی شد که منجر به تأخیر نسبت به برنامه تولید واکسن از سوی ستاد شد. برای مثال، فقط در یک مورد تحریم‌ها منجر به شرایطی شد که مجوز صادرات برخی تجهیزات خط تولید با تأخیر نزدیک به یک ماه در کشور مبدأ صادر شد. البته در فرایند تولید از این دست مسائل به صورت مکرر رخ داد که همه اینها منجر به اختلال در برنامه تولید ما شد».

ملکی در پاسخ به این سؤال که دلیل تأخیر چیست و چرا نتوانستید خط تولید را به ظرفیت بالا برسانید؟ گفت: «‌در رابطه با افزایش ظرفیت تولید، همان‌طور که در بخش قبل گفتم، واردات بخشی از تجهیزات با تأخیر انجام شد و به همین دلیل خط دوم و سوم تولید با تأخیر وارد مدار تولید خواهند شد».

سخنگوی ستاد اجرائی فرمان امام در پایان تصریح کرد: «هم‌اکنون خط اول تولید ما با ظرفیت هفتگی حدود یک‌میلیون‌و 200 هزار دز در حال تولید انبوه واکسن است و از این خط تولید تا الان بیش از هشت میلیون دز واکسن تولید شده که تا پایان هفته تعداد دز واکسن تحویلی به وزارت بهداشت از پنج میلیون دز عبور خواهد کرد و مابقی تولیدات هم پس از طی فرایندهای کنترل کیفیت، تحویل وزارت بهداشت خواهد شد. خط دوم تولید هم با ظرفیت حدود ماهانه هشت میلیون دز واکسن، ان‌شاءالله از شهریور وارد مدار تولید خواهد شد. فرایندهای لازم برای اضافه‌شدن خط تولید سوم با ظرفیت تولید حدود ماهانه 20 تا 25 میلیون دز واکسن در حال انجام است و ان‌شاءالله این خط تولید هم در آینده نزدیک وارد مدار تولید خواهد شد».

 

 

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه