ارسال به دیگران پرینت

چگونه کسب و کار خود را در اینترنت توسعه دهیم؟

توسعه کسب و کار مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. امروزه افراد با در دست داشتن یک تلفن هوشمند و دسترسی به اینترنت می‌توانند خرید و فروش را بسیار سریع انجام دهند یا حتی به ساخت فروشگاه آنلاین اقدام کنند. فروشگاه اینترنتی شما می تواند شامل ارائه خدمات و آموزش ها، فروش کالا و به طور کلی هر نوع محصول به صورت فیزیکی یا غیر فیزیکی باشد. در ادامه شما را بیشتر با فضای کسب و کار اینترنتی و چگونگی راه اندازی آن آشنا می‌کنیم.

چگونه کسب و کار خود را در اینترنت توسعه دهیم؟

  توسعه کسب و کار مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. امروزه افراد با در دست داشتن یک تلفن هوشمند و دسترسی به اینترنت می‌توانند خرید و فروش را بسیار سریع انجام دهند یا حتی به ساخت فروشگاه آنلاین اقدام کنند. فروشگاه اینترنتی شما می تواند شامل ارائه خدمات و آموزش ها، فروش کالا و به طور کلی هر نوع محصول به صورت فیزیکی یا غیر فیزیکی باشد. در ادامه شما را بیشتر با فضای کسب و کار اینترنتی و چگونگی راه اندازی آن آشنا می‌کنیم.

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم:

 

  در دنیای امروز مصرف کنندگان دیگر به مکان ها و مرزهای جغرافیایی محدود نیستند و افراد تمایل ندارند زمان خود را برای رسیدن به فروشگاه های سنتی با فاصله‌های طولانی صرف کنند، به همین منظور در دهه‌های اخیر رقبای قدرتمندی در مقابل فروشگاه های سنتی به نام فروشگاه های اینترنتی قدرت نمایی می کنند و بازخورد بهتری نسبت به فروشگاه‌های سنتی را دارا هستند. . برای طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی راه‌های مختلفی مانند طراحی و کد نویسی صفر تا صد خود فرد یا پرداخت هزینه به طراحان و متخصصان وجود دارد.

فردی که میخواهد کسب و کار خود را گسترش دهد اما بودجه ایجاد شعب مختلف و صرف هزینه های بسیار بالا را ندارد، می‌تواند با کمک تکنولوژی و فناوری ارتباطات در بازارهای جهانی، داخلی و خارجی محصول خود را معرفی و عرضه کند و با ایده های خلاقانه فروش و درآمد کسب و کار خود را به صورت چشمگیری افزایش میدهد.

1-2

برای راه اندازی وبسایت فروشگاهی برای کار و کسب خود باید نکاتی را در نظر گرفت:

  • در قدم اول محصول مورد عرضه و بازار هدف و نام مناسب و به یاد ماندنی برای فروشگاه اینترنتی خود مشخص کنید.
  • قدم دوم ثبت نام در دامنه اینترنت و انتخاب یک سیستم مدیریتی مناسب برای فعالیتتان در موتور های جستجوگر و انتخاب قالب مناسبی برای ظاهر فروشگاه تان است که هم به صورت رایگان موجود است و هم می توان به صورت اختصاصی برای فروشگاه شما طراحی شود.
  • باید جزئیات و تصاویر دقیقی از محصول و خدمات در وبسایت ارائه دهید.
  •  برای مطرح شدن و جذب اعتماد مشتریان باید به نظرات آنها احترام گذاشت و در وب سایت بخشی برای درج نظر مشتریان قرار داد تا بتوانند نظرات خود را مطرح کنند و این اطمینان را باید داشته باشند، که نظرات آنها خوانده می شود.
  •  برای اداره وب‌ سایت فروشگاهی باید قوانین و مقرراتی را از قبل در طراحی سایت تعیین کنید تا بر اساس آنها خدمات و کالا ها ارائه شوند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
  •  یکی از عواملی که باعث بالا رفتن میزان بازخورد های مثبت برای کسب و کار های آنلاین می شود، سهولت در امر پرداخت می باشد. تمام وب سایت های فروشگاهی موفق از درگاه های ساده و به دور از پیچیدگی برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات استفاده می کنند و در نظر داشتن این موضوع یکی از مهمترین قدم ها برای شروع فعالیت آنلاین و راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد.

 

ویژگی های فروشگاه اینترنتی:

  سایت های فروشگاهی علاوه بر دارا بودن ویژگی های سایت های شرکتی دارای، ویژگی های چون بارگذاری سریع سایت، داشتن تیم پشتیبانی، سبد خرید، امکان مقایسه محصولات، و… است. در فروشگاه های اینترنتی مصرف کنندگان میتوانند کالای مورد نیاز خود را قبل از سفارش و خرید نهایی با کالا های و برند های دیگر مقایسه کنند و با اطمینان خریداری کنند. یکی دیگر از ویژگی های وبسایت های فروشگاهی این است که میتوان بدون مراجعه حضوری موجودی کالا های قابل عرضه را بررسی کرد. فروشگاه های اینترنتی دارای مزایا و معایبی هستند، از جمله مزایای این نوع کسب و کار می توان به

  • خرید غیر حضوری در کمترین زمان،
  • قابلیت مطالعه ویژگی های محصول قبل از خرید،
  • دریافت محصول درب منزل و پرداخت هزینه در محل 
  • دسترسی به فروشگاه های آنلاین بی شمار
  • تنوع محصولات
  • امکان خرید از نقاط دور و نزدیک
  • قابلیت تعلق گرفتن کد تخفیفاتی یا هدایای ویژه
  • ایجاد فروشگاه بدون نیاز به مکان فیزیکی
  • و...

این نوع فروشگاه های آنلاین مانند تمامی مشاغل دیگر معایبی نیز به همراه دارند. می توان از معایب آن به این موضوع اشاره کرد که برخی کالا ها مانند لباس، کفش و… شاید با تصویری که از آن محصول در وبسایت قرار دارد تفاوت داشته باشند و یا اینکه صاحبان برخی از وبسایت های فروشگاهی کلاهبردار هستند و برای شناسایی آنها باید به نماد اعتماد مندرج در پایین وبسایت دقت شود.

1-3

 

قیمت سایت و فروشگاه آنلاین:

 

 وبسایت اولین تصویری است  که مشتری از کسب و کار و فروشگاه ما می بیند و این تصویر مهمترین گام برای جذب رضایت و مشتریان بیشتر می باشد، به همین خاطر در طراحی آن باید نهایت خلاقیت و امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی استفاده کرد و این کار با پرداخت هزینه و وقت بیشتر برای طراحی میسر است.

مطمئناً نمی توان با طراحی های ارزان قیمت و بی کیفیت این کار را انجام داد و توقع بازخورد خوب داشت. در طراحی سایت مطلبی با عنوان طراحی ارزان‌ قیمت وجود ندارد و به همین دلیل معمولا طراحی ها با این عنوان  کاربردی ندارند و دارای کیفیت بسیار پایینی می باشند و فقط باعث صرف هزینه های اضافی برای بروز رسانی ها و طراحی های مجدد وب سایت می شود.

برای سفارش سایت فروشگاهی وب‌سایت‌هایی وجود دارد که با پرداخت هزینه بر اساس خواسته ها و نیازهای شما وب سایت طراحی میکنند. معمولاً سفارش سایت فروشگاهی به صورت الکترونیکی و از طریق وب سایت های طراحی صورت می‌گیرد، اما شعب و دفترهایی هم در سراسر دنیا وجود دارند که افراد برای طراحی وب سایت به صورت حضوری به آنها مراجعه می کنند.

به طور خلاصه بخواهیم بگوییم قیمت سایت فروشگاه آنلاین نسبت به امکانات و ویژگی هایی که دارد متغیر است و هیچ تعرفه ثابتی را نمی توان برایش تعیین کرد.

 

فروش گستر چیست:

 

  فروش گستر سیستم هوشمند و یکپارچه برای فروش و ارائه خدمات آنلاین می باشد که که در آن با دیدی کلی تمام چالش ها و نیازهای کسب و کارها و ایده های مختلف سعی شده است برطرف سازد و آماده بهره برداری و استفاده و سود دهی در مدت زمان تلف شده کمتری برای راه اندازی و معرفی کسب و کار می شود. تمام کسب و کارها برای معرفی و افزایش سوددهی خود می‌توانند از فروش گستر بهره بگیرند و برند خود را خارج از مرزها و مکان جغرافیایی به همگان معرفی کنند و خدمات و کالای خود را برای آنها ارائه دهند. این نوع از فروشگاه ها به دو صورت کالا و خدمات خود را ارائه می دهند. 

 

سخن آخر:

 شما با سرمایه کم و مهارت و بدون نیاز به فروشگاهی در شهر میتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و در منزل یا هر کجا که هستید به امور مربوط به سایت فروشگاهی تان رسیدگی کنید. در این راه شرکت فروش گستر آماده است تا شما را برای رسیدن به موفقیت راهنمایی و یاری کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه