ارسال به دیگران پرینت

آیفون 13 ممکن است اتصال اینترنت ماهواره ای داشته باشد

شایعات جدید حالکی از آن است که آیفون ۱۳، نسل جدید تلفن همراه شرکت اپل ممکن است قابلیت اتصال به ماهواره‌ را داشته باشد و به کاربران امکان تلفن زدن یا پیام فرستادن بدون نیاز به پوشش 4G و 5G را بدهد.

آیفون 13 ممکن است اتصال اینترنت ماهواره ای داشته باشد

به گزارش سرویس علم و فناوری برخط نیوز به نقل از همشهری - سایت macrumors مینگچی کیو، یک تحلیل گر قابل اعتماد می گوید آیفون ۱۳ دارای سخت افزاری خواهد بود که امکان اتصال آن را به ماهواره های «مدار پایینی زمین» (LEO) را می دهد. اگر این سخت افزار با نرم افزار مربوط مجهز شود، می تواد به کاربران آیفون ۱۳ امکان تلفن زدن و فرستادن پیام بدون نیاز به اتصال به شبکه های 4G یا 5G را بدهد.

گفته می شود که آیفون ۱۳ دارای یک تراشه کوالکوم X60 بیس بند است که از ارتباطات ماهواره ای پشتیبانی می کند. سایر برندهای تلفن هوشمند ظاهرا می خواهند تا سال ۲۰۲۲  به انتظار بمانند تا تراشه های بیس بند (baseband chip) X65 مورد نیاز برای ارتباطات ماهواره ای را به در دستگاه هایشان به کار گیرند.

شبکه ماهواره ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس پیشگام ارتباط اینترنتی «مدار پایینی زمین» (LEO) است، اما گفته می شود شرکتی که بیش از همه امکان دارد برای فراهم آوردن این سرویس با شرکت اپل همکاری کند، «گلوبال استار» است که از تراشه های ارتباطی X65 در باند n53 حمایت می کند.

به گفته کیو، «ساده ترین سناریو» برای فراهم آوردن ارتباط LEO برای کاربران این است که اپراتورهای شبکه فعلی با گلوبال استار همکاری کنند. به این ترتیب مشتریان یک اپراتور شبکه می تواننند مستقیما از طریق آن از سرویس ارتباط ماهواره ای روی آیفون ۱۳ استفاده کنند، بدون اینکه نیازی به قراردارد یا پرداخت جدیدی باشد.

کیو می افزاید که ارتباط ماهواره ای LEO فناوری است که از لحاظ تاثیر بر روی صنعت شبکه با «شبکه 5G موج میلی متری» قابل مقایسه است و اپل ممکن است در هر دوی این فناوری ها بر دیگر شرکت ها برتری پیدا کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه