ارسال به دیگران پرینت

رمزهای دوم یکبار مصرف یا رمز پویا | کلاهبرداری‌های بانکی | حساب های بانکی

ترفندهای جدید مجرمان سایبری برای خالی کردن حساب‌های بانکی افراد

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: هرچه فرآیندهای دسترسی به حساب‌های بانکی سخت‌تر شود، ترفندهای مجرمان نیز پیچیده تر می شود مجرمان از راه‌های مختلف افراد را ترغیب می‌کنند که یک نرم افزار خاصی تحت عنوان‌های دوست یاب، همدم یاب، رفیق یاب، صیغه یاب و ... را نصب کنند و نصب این نرم افزارها از مبادی رسمی نیست و این نرم افزارها حاوی ابزارهای جاسوسی است که مدیریت تلفن همراه افراد در دست هکر قرار می‌گیرد و وقتی پیامک رمز دوم یکبار مصرف برای فرد ارسال می‌شود هکر به آن دسترسی پیدا کرده و حساب افراد را خالی می‌کند.

 ترفندهای جدید مجرمان سایبری برای خالی کردن حساب‌های بانکی افراد

سرهنگ رامین پاشایی رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا درباره امن نبودن رمزهای دوم یکبار مصرف یا رمز پویا، گفت: رمز دوم یکبار مصرف صد درصد نمی‌تواند مقابل کلاهبرداری‌های بانکی را بگیرد اما وقتی از سال 97 رمز دوم به صورت یکبار مصرف شد شاهد شیب نزولی جرایم بودیم.

او با اشاره به اینکه رمز دوم یکبار مصرف دسترسی مجرمان را به حساب های بانکی کوتاه تر می‌کند، افزود:  پیش از این رمز دوم، رمز ثابت داشتیم وقتی حساب هک می‌شد، هکر یک ماه رمز را نگه می‌داشت و بعد از یک ماه حساب را خالی می‌کرد درحال حاضر دسترسی مجرم به حساب بانکی افراد دو دقیقه است.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا درباره ترفندهای جدید مجرمان سایبری برای خالی کردن حساب‌های بانکی با وجود رمز دوم یکبار مصرف، بیان کرد: مجرمان ترفندهای خودشان را پیچیده‌تر کردند هرچه فرآیندهای دسترسی به حساب‌های بانکی سخت‌تر شود، ترفندهای مجرمان نیز پیچیده تر می شود مجرمان از راه‌های مختلف افراد را ترغیب می‌کنند که یک نرم افزار خاصی تحت عنوان‌های دوست یاب، همدم یاب، رفیق یاب، صیغه یاب و ... را نصب کنند و نصب این نرم افزارها از مبادی رسمی نیست و این نرم افزارها حاوی ابزارهای جاسوسی است که مدیریت تلفن همراه افراد در دست هکر قرار می‌گیرد و وقتی پیامک رمز دوم یکبار مصرف برای فرد ارسال می‌شود هکر به آن دسترسی پیدا کرده و حساب افراد را خالی می‌کند و از طرف دیگر به مخاطبان تلفن همراه فرد پیامک می‌دهد و تلفن همراه فرد ابزار جاسوسی برای فعالیت‌های مجرمانه هکر می‌شود.

سرهنگ پاشایی در پایان به افراد توصیه کرد که تلفن‌های همراهشان را به سامانه‌های ضد بدن ساز مجهز کنند و ارتقای رمز دوم یکبار مصرف باید در دستور کار مسئولان بانک مرکزی و ارتباطات زیر ساخت قرار گیرد تا شاهد کاهش جرایم در این حوزه باشیم.

 

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه