ارسال به دیگران پرینت

احتمال ورود نگهبانان زن به پادگان «گارد سوئیس» واتیکان

تقریبا همه نگهبانان گارد سوئیسِ واتیکان مردان مجردی هستند که در یک پادگان عمومی و داخل دروازه واتیکان زندگی می‌کنند.

احتمال ورود نگهبانان زن به پادگان «گارد سوئیس» واتیکان

براساس گزارش یک روزنامه سوئیسی، فضای اقامت "گارد سوئیس" واتیکان به گونه‌ای جدید و برای اقامت نگهبانان زن آماده خواهد شد. این در حالیست که به صورت معمول به جز کارکنان زن کلیسا و همسران فرماندهان رده بالای گارد سوئیس زنی در واتیکان زندگی نمی‌کند.

به گزارش عصر ایران، گارد سوئیس به نگهبانانی گفته می‌شود که از پاپ و کاخ واتیکان محافظت می‌کنند. تمامی این نگهبانان مردانی مجرد هستند. فرماندهان درجه بالاتر این گارد اجازه ازدواج و زندگی با خانواده های خود در واتیکان را دارند.

جمعیت واتیکان عمدتا از کارکنان کلیسا و نظامیان (گارد سوئیس) تشکیل شده است. اکثر جمعیت واتیکان را مردان تشکیل می دهند و زنان ساکن واتیکان نیز معمولا همسران و فرزندان نگهبانان سوئیسی هستند.

تقریبا همه نگهبانان گارد سوئیس واتیکان مردان مجردی هستند که در یک پادگان عمومی و داخل دروازه واتیکان زندگی می‌کنند. فرماندهان و اعضای متاهل این گارد نیز در آپارتمان‌های جداگانه زندگی می‌کنند. همه اعضای این نگهبانان شهروندان سوئیس هستند.

روزنامه سوئیسی "زونتاگس سایتونگ" در گزارشی نوشت که پادگان جدید گارد سوئیس واتیکان در حال تغییر و بازسازی است و ساختمان جدید تا سال 2026 تکمیل می‌شود. در سازه جدید فضای اقامت نگهبانان به اتاق‌های تک نفره با حمام اختصاصی مجهز می‌شود.

بودجه این پروژه 50 میلیون فرانک سوئیس (54 میلیون دلار) برآورد شده است.

روزنامه سوئیسی به نقل از رئیس بنیاد ناظر بر پروژه می‌گوید: "از ابتدا برای ما مهم بود که ساختمان جدید فضا برای خدمت زنان را فراهم کند".

حضور سربازان زن در این پادگان نیاز به تائید پاپ دارد.

"روت متزلر آرنولد" مدیر بنیاد "گارد اسقفی سوئیس " که از گارد سوئیس واتیکان حمایت مالی می کند در این باره گفت: این تغییر باعث به خدمت گرفتن 135 نیروی جدید می‌شود. وی افزود: برای حفظ شمار نگهبانان نیاز به استخدام 30 تا 35 نیرو در سال داریم.

"متزلر آرنولد" رئیس این بنیاد افزود: به محض اجازه فعالیت به نگهبانان زن، استخدام نگهبانان را افزایش می دهیم.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه