ارسال به دیگران پرینت

افغانستان | سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان | طالبان | دارو

ازسرگیری پروازهای تجاری پاکستان به مقصد افغانستان از هفته آینده

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) قرار است از هفته آینده پروازهای تجاری خود به افغانستان میان پایتخت‌های دو کشور را دوباره راه‌اندازی کند.

ازسرگیری پروازهای تجاری پاکستان به مقصد افغانستان از هفته آینده

 رسانه‌های پاکستان روز شنبه اعلام کردند که سازمان پی آی‌ای اولین شرکت خارجی خواهد بود که پس از تسلط طالبان بر کابل در اواسط ماه گذشته میلادی، تصمیم به ازسرگیری پروازهای مسافربری میان دو کشور همسایه می‌گیرد.

در این گزارش آمده است که از هفته آینده پروازهای سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان میان اسلام‌آباد و کابل دوباره ازسرگرفته می‌شود.

پاکستان پس از رخدادهای ۱۵ اوت در کابل توانست از ظرفیت‌های حمل و نقل هوایی خود برای کمک به خروج هزاران نفر از اتباع خارجی از جمله شهروندان و نظامیان آمریکایی استفاده کند. گفته می‌شود هواپیماهای مسافربری پاکستان نزدیک به ۲۰ هزار نفر تبعه خارجی از جمله شهروندان افغانستانی را به اسلام‌آباد منتقل کرد و سپس این افراد به کشورهای خود بازگردانده شدند.

همزمان با این تحولات، پاکستان برای اعلام حُسن نیت، ۳ فروند هواپیمای نظامی سی-۱۳۰ به شهرهای کابل، قندهار و خوست حامل کمک‌های بشردوستانه شامل موادغذایی و دارو برای مردم افغانستان اعزام کرد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه