ارسال به دیگران پرینت

بازیگران معتاد

کدام بازیگران معتاد شدند؟ + لیست بازیگران

در این گزارش به بیست نفر از افراد مشهور که درگیر اعتیاد شدند می‌پردازیم.

کدام بازیگران معتاد شدند؟ + لیست بازیگران

در چند سال اخیر خبر از اعتیاد عده‌ای از هنرمندان مشهور هالیوودی به گوش می‌رسید؛ که با تغییر چهره و تغییر وضعیت اندامی و سلامتشان کمی این موضوع پر رنگتر شد؛ بعدها معلوم شد واقعا عده‌ای از ستاره‌های مشهور هالیوودی درگیر اعتیاد شده اند.

خوشبختانه تعدادی از افراد مشهور با اعتیاد خود مقابله کرده و نه تنها زنده مانده و داستانی برای گفتن دارند بلکه به کسب شادی و موفقیت در صنعت انتخابی خود پرداختند. در ادامه به بیست نفر از افراد مشهور که امروزه زنده هستند و داستان زندگی‌شان دقیقا اینطور بوده می‌پردازیم.

 

بن افلک

اندکی بعد از افشای این خبر که وی و همسرش جنیفر گارنر از هم جدا شدند، بار دیگر خبری شوکه کننده پخش شد، بن افلک به تازگی درگیر اعتیاد شده است، بازیگر و کارگردان برنده جایزه آکادمی به دنبال راهی برای ترک اعتیاد است.

درست همانگونه که درسال ۲۰۰۱ موفق به انجامش شد. با این حال که فقط چند ماهی از دومین دوره ترک اعتیاد افلک می‌گذرد که به نظر می‌رسد او با اعتیاد و جدایی‌اش به خوبی کنار آمده است.

درو بریمور

به دور از تصور است، فردی شاد و سرزنده که به صنعت هالیوود قدرت بخشیده و مادر دو فرزند است، همان کسی است که در ۱۳ سالگی دچار اعتیاد شده است.

 
 

به لطف فیلم‌هایی مانند ET او از ۷ سالگی سوپر استار هالیوود بوده است. متاسفانه همین ماجرا باعث شد که او از ۱۱ سالگی به مهمانی‌های لس آنجلس راه پیدا کرده و از دوره راهنمایی درگیر اعتیاد شود.

جیمی لی کورتیس

والدین جیمی کورتیس هردو جزو ستارگان هالیوود هستند و او به این خاطر درگیر اعتیاد شد که احساس عادی بودن کند. کورتیس به مسکن اعتیاد داشت، تا حدی که ان‌ها را از اقوامش دزدی میکرد.

امروزه کورتیس دیگر درگیر اعتیاد نیست او یک مادر است و به بازیگری ادامه داده و حتی کتاب‌هایی در محور کودکان منتشر کرده است.

رابرت داونی جونیور

مرد آهنی، ستاره امروز رابرت داونی جونیور گرانترین بازیگر هالیوود است، اما زندگی همیشه برای او راحت نبوده است. خیلی وقت نگذشته از زمانی که او درگیر اعتیاد بود؛ حتی یکروز در حال رانندگی در حالت وخیمی در بلوار سان ست دستگیر شد.

خبر خوب برای طرفداران ابرقهرمان‌ها در همه‌ی جای جهان این است که داونی جونیور توانست عادت‌های بد خودرا ترک کرده و به شغلش ادامه دهد.

جانی دپ

جانی دپ درسال‌های اخیر به لطف ایفای نقش در فیلم‌هایی هم، چون دزدان دریایی کارائیب و نسخه جدید آلیس در سرزمین عجایب تیم برتون اعتبار زیادی را نصیب خود کرده و از رنسانس هالیوود لذت میبرد. در دهه نود این بازیگر محتملا به سبب مهمانی‌هایش مشهور بود.

او و دوست دختر سابقش کیت موس در طول روز تعداد زیادی از زمان خودرا در مهمانی‌های لس آنجلس و نیویورک مشغول مصرف کوکائین بودند. دپ حتی در وایپر روم؛ یک کلاب شبانه بدنام که در ان ریور فونیکس به طور مهلکی اوردوز کرد شریک بود.

کریستن دانست

کریستن دانست در ۲۷ سالگی در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد لس آنجلس بستری بود. باوجود این‌که دانست اعتراف کرد که برای پیش گیری از افسردگی اقدام به استفاده از مواد کرده است. خوشبختانه دانست برای برگرداندن سلامتی خود برنامه ریزی‌هایی انجام داد و اخیرا در تعدادی فیلم نقش آفرینی کرده است.

زک افران

زک افران یکیدیگر از ستاره‌های سابق دیزنی است که قبل از بزرگسالی تحت تاثیر اعتیاد قرار گرفته است. افرون درسال ۲۰۱۳ به دلیل درگیری در یکبار در لس آنجلس دستگیر شد و دوبار به خاطر مصرف کوکائین به مرکز ترک اعتیاد فرستاده شد. خوشبختانه افران موفق شد که اعتیاد خودرا شکست دهد و مجددا در تعدادی فیلم نقش آفرینی کرده است.

ادی فالکو

ادی فالکو میگویند زندگی گاها از هنر تقلید میکند، این جمله برای ادی فالکو به طرز خاصی درست است. او در یکی از نقش‌های شناخته شده‌اش در فیلم پرستار جکی نقش پرستاری را بازی میکند که به مسکن اعتیاد دارد.

از قضا فالکو هم درگیر همین نوع از اعتیاد شد و تجربیات خود او الهام بخش وی برای برنده شدن جایزه‌اش شده است.

فرگی

این روزها فرگی یک موسیقیدان موفق است، اما او در گذشته درگیر اعتیاد بوده است. طبق گفته‌های خود فرگی طی یک گفتگو تلویزیونی با اپرا؛ او تا اوایل ۲۰۰۰ هرروز مصرف داشت تا این‌که بالاخره به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد تا با اعتیادش دست و پنجه نرم کند.

مگان فاکس

مگان فاکس بعد از ایفای نقش در نخستین تبدیل شوندگان به یک‌باره مشهور شد پس از ان او برخی نقش‌ها مانند آپریل در لاک پشت‌های نینجا را دوبله کرد و مادر سه فرزند پسر شد.

البته اوضاع همیشه بر وفق مراد فاکس نبود. زمانی بین تبدیل شوندگان و مادر شدنش او گرفتار اعتیاد شد و همین حالا او خاطرجمعی میدهد که دیگر درگیر اعتیاد نیست.

مایکل جی فاکس

مایکل جی فاکس درگیر تعداد زیادی از مشکلات سلامتی بود. در اوایل دهه نود او درگیر بیماری پارکینسون بود یک تشخیص مخرب که سبب شد ستاره سینما و تلویزیون برای فرار از واقعیت به اعتیاد رو بیاورد که بعد از گذشت سه دهه او ترک اعتیاد خودرا مدیون دوستان و همسرش است.

ساموئل ال جکسون

ستاره‌ی کهنه کار هالیوود ساموئل ال جکسون در مورد مشکل اعتیادش بسیار مورد بحث بوده است. در گفتگو یکی از فیلم‌های برتر اخیرش در مورد این‌که چطور توسط همسر و دخترش نجات داده شد توضیح داد: «ان‌ها در روزبعد من را به مرکز ترک اعتیاد بردند و حمایتم کردند و به من انگیزه دادند و یک دلیل دادند برای این‌که پاشم و اهدافم را دنبال کنم» خوشبختانه جکسون توانست اعتیادش را کنار بگذارد و از سال ۱۹۹۱ تا به حال پاک است.

التون جان

التون جان نزدیک به سه دهه است که اعتیاد خودرا کنار گذاشته، اما این اسطوره‌ی موسیقی نخستین فردی است که اعتراف کرد وقتی کسی دچار اعتیاد می‌شود؛ مقابله با اعتیاد براش فقط به اندازه روزهایی که داخل کمپ بوده نیست ودر واقع هرگز به اتمام نمی‌رسد.

او در یکی از گفتگوهایش گفت اگر روزی در موقعیتی قرار بگیریم که شرایط مصرف را داشته باشم حتماً وسوسه خواهم شد، اما خودم را بازرسی کرده و محل را ترک می‌کنم.

کریستن جانستون

کریستن جانستون احتمالا برای بازی در نقش آدم فضایی خنده دار به اسم سالی در سومین سنگی که از خورشید می‌آید، بسیار شناخته شده است، اما وقتی جانستون درسال ۲۰۱۳ در گاتس ایفای نقش کرد سالی «آدم فضایی» دیگر چیزی نبود جز یک چهره مسخره و خنده دار.

او اعتراف کرد که چند باری افسرده شد حتی بعد از این‌که جایزه امی «Emmy» را دریافت کرد و توضیح می‌دهد به این خاطر با اعتیاد درگیر شد برای این‌که حس بهتری داشته باشد.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی هرگز درگیری با اعتیادش را پنهان نکرده بود. جولی به عنوان یک نوجوان هر نوع موادی را امتحان کرده بود، اما علاقه خاصی به هروئین و کوکائین داشت.

جولی ترک اعتیادش را مدیون بچه‌ای است که به سرپرستی گرفت و امروز هم او مادر شش فرزند است و به صورت داوطلبانه در تعدادی از فعالیت‌های بشر دوستانه شرکت دارد.

جین لینچ

یکی از فیلم‌های جین لینچ تحت عنوان اتفاق مبارک پر از نکات ریز در رابطه با گذشته این بازیگر که دچار اعتیاد بوده، است، اما او خوشبختانه ۲۰ سال قبل از مشهوریت بزرگی که به لطف یک سریال تلویزیونی به نام گلی به دست آورد، اعتیاد خودرا کنار گذاشته بود.

دمی لواتو

متاسفانه دمی لواتو؛ خواننده و بازیگر مشهور هم زمانی که به کوکائین اعتیاد پیدا کرد راه تعداد زیادی از ستاره‌های قبل خودرا دنبال کرد. لواتو توضیح داد که اعتیادش آن قدر پیشرفت کرده بود که در یکی از سفرهای هوایی‌اش به طور قاچاقی با خود کوکائین برده بود چرا که نمی‌توانست بیش از نیم ساعت مصرف نکند. لواتو در رابطه با اعتیادش با هوادارانش رو راست بوده و پس از بستری شدنش در مرکز ترک اعتیاد، سالم‌تر به نظر میرسد.

تیم مک گرا

به گفته مک گرا او بسیار زیاد مهمانی می‌گرفته ودر همین مهمانی‌ها دچار اعتیاد شده است، اما خوشبختانه مگ گرا رفتار خودرا تغییر داد و به جای مصرف مواد، به ورزش روی آورد. این ستاره موسیقی ترک اعتیادش را مدیون همسر و خانواده‌اش است.

کلی آزبورن

کلی آزبورن هیچوقت خودرا بابت اعترافش به تجربه اعتیاد ملامت نمی‌کند. او درسال ۲۰۰۳ به تمام جهان گفت که من به خاطر اعتیادم سه بار در مرکز ترک اعتیاد و دو بار در بیمارستان روانی بستری بوده ام.

متیو پری

پری در طول ده سال پخش برنامه دو بار به مرکز ترک اعتیاد رفت که یک‌بار درسال ۱۹۹۷ و یک‌بار درسال ۲۰۰۱ بود. متیو در رابطه با اعتیادش بسیار صادق بود آن قدر که یکبار اعتراف کرد که بارها پیش آمده که شخصیت وی در سریال تحت تاثیر مواد بوده است.

بعضی از سلبریتی‌ها در برنامه‌های تلویزیونی به صراحت اعلام کردند که قبلا دچار اعتیاد بوده‌اند و داستان ترک اعتیاد خودشان را برای عموم تعریف کرده اند، اما برخی دیگرشان هیچ جا عنوان نکرده‌اند که درگیر این موضوع بوده‌اند و بعدها با کم کار شدنشان کم کم مردم به این موضوع پی برده اند.

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه