ارسال به دیگران پرینت

آژانس دارویی اروپا: سویه «مو» می تواند نگران‌کننده باشد

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد سویه جدید کرونا موسوم به «مو» می تواند مایه نگرانی باشد، اگرچه هنوز اطلاعاتی مبنی بر پیشی گرفتن آن از گونه دلتا در دست نیست. سویه مو اولین بار در کلمبیا شناسایی شد و از نظر علمی به B.۱.۶۲۱ معروف است.

آژانس دارویی اروپا: سویه «مو» می تواند نگران‌کننده باشد

 آژانس دارویی اروپا اعلام کرد سویه جدید کرونا موسوم به «مو» می تواند مایه نگرانی باشد، اگرچه هنوز اطلاعاتی مبنی بر پیشی گرفتن آن از گونه دلتا در دست نیست.

«مارکو کاوالری» مدیر راهبرد واکسن آژانس دارویی اروپا گفت این نهاد که عمدتا بر گونه به شدت قابل انتقال دلتا متمرکز است، دیگر سویه های کرونا که ممکن است شیوع یابد همچون لامبدا و مو را نیز مورد توجه قرار می دهد.

وی افزود: مو سویه ای است که به دلیل افزایش فرار ایمنی که ممکن است نشان دهد، می تواند مایه نگرانی بیشتری باشد.

کاوالری تاکید کرد آژانس دارویی اروپا با تولیدکنندگان واکسن درمورد تاثیر واکسن های فعلی برای مقابله با سویه مو مذاکره می کند.

سویه مو اولین بار در کلمبیا شناسایی شد و از نظر علمی به B.۱.۶۲۱ معروف است.

همه ویروس ها از جمله ویروس SARS-CoV-۲ که عامل بیماری کووید – ۱۹ است، طی زمان جهش می یابند.

اکثر جهش ها هیچ تاثیری ندارند یا تاثیرشان اندک است، اما برخی از آنها می توانند بر خواص ویروس ها از جمله سهولت انتشارشان، شدت بیماری به وجود آمده و مقاومت در برابر واکسن ها تاثیرگذار باشند.

سازمان جهانی بهداشت به تازگی چهار گونه کووید – ۱۹ را مایه نگرانی برشمرد که از جمله آن گونه آلفاست که در ۱۹۳ کشور شیوع یافته و گونه دلتا که در ۱۷۰ کشور مشاهده شده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه