ارسال به دیگران پرینت

قیمت بیت کوین | بازار | بیت کوین

دلیل ریزش رمزارزها چیست؟

پس از سقوط شدید قیمت بیت کوین به زیر ۴۳۰۰۰ دلار و لیکویید شدن ۳.۵۴ میلیارد دلار در بازار معاملات مشتقه، ضربه سختی به تریدرها وارد شد.احساسات صعودی بازار پس از رسمی شدن پذیرش بیت کوین در السالوادور در حال افزایش بود که این شادمانی ناگهان و با ریزش ۱۶درصدی قیمت بیت کوین به سرعت از بین رفت.


دلیل ریزش رمزارزها چیست؟

پس از سقوط شدید قیمت بیت کوین به زیر ۴۳۰۰۰ دلار و لیکویید شدن ۳.۵۴ میلیارد دلار در بازار معاملات مشتقه، ضربه سختی به تریدرها وارد شد.

احساسات صعودی بازار پس از رسمی شدن پذیرش بیت کوین در السالوادور در حال افزایش بود که این شادمانی ناگهان و با ریزش ۱۶درصدی قیمت بیت کوین به سرعت از بین رفت.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد فروش بیت کوین از ساعات اولیه معاملات آغاز شد و این روندتا بعدازظهر ادامه داشت. قیمت بیت کوین در نهایت به ۴۲،۸۳۷ دلار رسید. پس از این اتفاق خریداران وارد میدان شدند و قیمت پس ازمدتی به ۴۶،۵۰۰ دلار بازگشت.

تریدرها معتقدند که دلیل ریزش بازار همین موضوع بوده است و بازار هم اکنون در حال هضم هرج و مرج ناشی از این اتفاق است. ویلی وو، تحلیلگر بازار رمز ارزها، تجزیه و تحلیلی درباره وضعیت فعلی بازار ارائه داده است. او در توییتی درباره تحولات ۷ سپتامبرصحبت کرده است. ویلی وو در این خصوص عنوان کرد بازارهای مالی بزرگ روز خود را با ریسک گریزی آغاز کردند. زمانیکه ریسک زیادی در بازار سهام احساس می‌‌شود، سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌هایی با ریسک کمتر مانند طلا و اوراق قرضه گرایش پیدا می‌کنند. این موضوع بر بازاررمز ارزها تاثیر گذاشت و در ادامه روز این فشار بیشتر شد.

فروش‌های بعدی منجر به لیکویید شدن ۱.۱ میلیارد دلار قرارداد خرید استقراضی (Long) بیت کوین شد، اما داده‌های درون زنجیره‌اینشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران عجله‌ای برای بستن موقعیت‌های خود ندارند و تازه‌ترین فعالیت‌ها حاکی از این است که صرافی‌ها به وضعیت خرید بازگشته‌اند.

توییت بعدی از وو نشان می‌دهد که اتفاق پیش‌بینی نشده هفتم سپتامبر در بازار به خوبی یادآور این موضوع است که در بازار رمز ارزهاهمیشه باید مدیریت ریسک را مد نظر داشت. دقیقا نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده است اما آنچه پیش آمده نتیجه یک سری از اتفاقات است. این فروش عمدتا در بازارهای مشتقه صورت گرفته است. (دقیقا مانند اکثر سقوط های قبلی)

مایکل ون ده پوپ، تحلیلگر بازار و همکار کوین تلگراف تحلیل‌های بیشتری از اتفاق هفتم سپتامبر ارائه داده است. او به نقش مهمی که تعداد بالای معاملات در تغییر قیمت روز گذشته داشته‌اند، اشاره می‌کند. به گفته ون‌ده‌پوپ اگر پس از این عقب‌نشینی، قیمت بیت کوین بتواند بالای ۴۷۰۰۰ یا ۴۸۰۰۰ دلار بسته شود، این روند به عنوان یک نقطه شروع مجدد تلقی می‌شود و فرصت خوبی برای خرید خواهد بود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه