ارسال به دیگران پرینت

نشست خبری مشترک در مسکو

وزیر خارجه اسرائیل: در برابر فعالیت‌های ایران در منطقه سکوت نخواهیم کرد

تا زمانی که ایران به ایجاد پایگاه‌ در مرز شمالی اسرائیل مشغول است، ما نیز [از حملات] دست برنمی‌داریم.

وزیر خارجه اسرائیل: در برابر فعالیت‌های ایران در منطقه سکوت نخواهیم کرد

وزرای خارجه روسیه و اسرائیل طی نشست خبری مشترک در مسکو، درباره مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه، برنامه هسته‌ای ایران و توافق‌های سازش صحبت کردند.

به گزارش فارس، لاوروف به‌عنوان اولین سخنران در این نشست خبری گفت: «درباره اوضاع سوریه و تاکید بر حفظ امنیت اسرائیل باهم گفت‌وگو کردیم. روسیه مخالف حملات اسرائیل به سوریه است. همچنین مخالف هدف قرار گرفته‌شدن اسرائیل از طریق خاک سوریه هستیم».

به نوشته رسانه‌های عربی، وی توضیح داد: «ما با تبدیل‌شدن سوریه به عرصه درگیری بین سایر کشورها و استفاده از خاک آن برای حمله به هر کشور دیگری مخالفیم. امنیت اسرائیل یکی از اولویت‌های ما در پایان دادن به بحران سوریه است».

وزیر خارجه روسیه با حمایت از امضای توافق سازش بین تل‌آویو و برخی کشورهای عربی نیز اظهار داشت: «ما از عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و همسایگانش حمایت می‌کنیم و معتقدیم که این توافق‌ها به راهکار همه‌جانبه پایان درگیری‌ها کمک می‌کند. روند سازش در خاورمیانه باید از سر گرفته شود و گروه چهارجانبه بین‌المللی نیز به موضع قبلی خود برگردد».

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری درعا از دست تروریست‌ها نیز تاکید:‌ «درعا نباید در دستانی بجز کنترل ارتش سوریه باشد. ترکیه نیز باید اجرای توافق‌های بین پوتین و اردوغان درباره ادلب را در مورد تمیز دادن تروریست‌ها به پایان برساند و ما متاسفیم که هنوز این اتفاق نیفتاده است».

سپس نوبت به اظهارات وزیر خارجه اسرائیل رسید و او با رد هرگونه مذاکره صلح با سوریه، گفت: «ما به هیچ‌وجه بازگشت بلندی‌های جولان به سوریه را بررسی نمی‌کنیم. ما از منافع خود در سوریه و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه دفاع خواهیم کرد».

لاپید سپس با تکرار ادعاها علیه ایران، اظهار داشت: «تا زمانی که ایران به ایجاد پایگاه‌ در مرز شمالی اسرائیل مشغول است، ما نیز [از حملات] دست برنمی‌داریم. اسرائیل در مقابل استقرار نظامی ایران در مرزهای شمالی خود بیکار نمی‌ایستد».

این دیپلمات اسرائیلی در ادامه مدعی شد: «صلح در منطقه با وجود تروریسم ایران محقق نخواهد شد. ما در برابر فعالیت‌های ایران در منطقه سکوت نخواهیم کرد».

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه