ارسال به دیگران پرینت

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

نمی‌دانیم برنامه واکسیناسیون دانشجویان چگونه است

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه تقریبا همه دانشگاه‌های کشور و از جمله ما، منتظر بودیم که واکسیناسیون دانشجویان انجام گیرد، گفت: علی‌رغم آمادگی دانشگاه‌ها، متاسفانه تا این لحظه هیچ خبری از انجام واکسیناسیون دانشجویان اعم از کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نداریم و نمی‌دانیم برنامه برای واکسیناسیون دانشجویان چگونه است.

نمی‌دانیم برنامه واکسیناسیون دانشجویان چگونه است

غلامحسین خواجه در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان وزارت علوم و بازگشایی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: تقریبا همه دانشگاه‌های کشور و از جمله ما، منتظر بودیم که واکسیناسیون دانشجویان انجام گیرد و ما اول مهر آموزش حضوری داشته باشیم و یا حداقل انتظار ما این بود که دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسینه شوند و اول مهر دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به صورت حضوری داشته باشیم.

وی افزود: اما علی رغم آمادگی دانشگاه‌ها، متاسفانه تا این لحظه هیچ خبری از انجام واکسیناسیون دانشجویان اعم از کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نداریم و نمی‌دانیم برنامه برای واکسیناسیون دانشجویان چگونه است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص آموزش نیم‌سال جاری، ادامه داد: نمی‌دانیم که برای ابتدای سال تحصیلی، آموزش حضوری، ترکیبی یا مجازی است. تا این لحظه هیچ‌گونه اطلاعی از سیاست‌های واکسیناسیون دانشجویان نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها واکسیناسیون را آغاز کردند و بعد متوقف شد، چرا حداقل واکسیناسیون بخشی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز انجام نشد؟ گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کادر دانشگاه همکاری نکرد، درحالی که دانشگاه‌های دیگر مانند اصفهان و تهران پایگاه‌های تجمیعی برای انجام واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کادر خود راه‌اندازی کرده‌اند. ما نیز اعلام آمادگی کردیم که امکانات داریم و اگر واکسن در اختیارمان قرار گیرد، واکسیناسیون را انجام خواهیم داد اما متاسفانه همکاری صورت نگرفت.

خواجه در پاسخ به اینکه آیا اعصای هیات علمی با استفاده از سهمیه مقرر واکسینه شدند؟ افزود: اکنون گفته می‌شود که اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها واکسیناسیون شده‌اند، در حالی که ما در دانشگاه شهید چمران اگر کسی واکسن دریافت کرده به پایگاه‌های در سطح شهر مراجعه کرده است. من به عنوان یک عضو هیات علمی در سطح شهر و با توجه به رسیدن نوبت سنی‌ام، واکسن دریافت کردم، فکر می‌کنم سایر همکارانم نیز اینگونه واکسن را دریافت کرده‌اند. اطلاع ندارم آیا کسی خارج از نوبت سنی و با سهمیه اعضای هیات علمی واکسن دریافت کرده است یا نه.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون دانشجویان، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم که حداقل بخشی از دانشجویان واکسینه شوند تا دانشگاه‌ها از اول سال تحصیلی میزبان دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشند. امیدواریم شرایط و امکانات فراهم شوند تا آموزش دانشجویان به صورت حضوری باشد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه