ارسال به دیگران پرینت

بازیگران | سینمای کشورمان | بازیگران موفق در عرصه های داخلی و خارجی

ستاره ها چگونه ستاره شدند؟

در این مطلب داستان ستاره شدن هنرمندان مشهور سینما و تلویزیون ایرانی آورده شده که داستان بسیاری از آنها جالب و خواندنی است.

ستاره ها چگونه ستاره شدند؟

55 آنلاین به نقل از وقت صبح،  سینمای کشورمان در طول سالها فعالیت، چهره های با استعدادی را معرفی کرده است که تحصیلات آکادمیک رشته بازیگری را نداشته و کاملا اتفاقی وارد عرصه هنر شده اند.

این بازیگران پس از ورود به دنیای هنر با تلاش و طی کردن دوره های مشخص، تبدیل به بازیگران موفق در عرصه های داخلی و خارجی شده و در فیلم های مهمی نقش آفرینی کرده اند.

در این بخش داستان بازیگر شدن هنرمندان مشهور سینما و تلویزیون را می خوانیم.

بهرام رادان

بهرام رادان یکی از سوپراستارهای سینما ایران است که به تازگی تهیه کنندگی چند فیلم را در کارنامه هنری خود تجربه کرده است.

این بازیگر از ابتدا به دنبال بازیگر شدن و شهرت نبود. او بعد از اتمام خدمت سربازی مانند بسیاری از جوانان در آگهی های روزنامه به دنبال کار می گشت تا تبلیغ کلاسهای بازیگری را دیده و در آنجا ثبت نام کرد. این آگهی مسیر زندگی بهرام رادان را تغییر داده و بعد از مدتی در اولین فیلم سینمایی خود به نام «شور عشق» ایفاگر نقش اصلی به نام کیان شد.

شیلا خداداد

شیلا خداداد بازیگر مشهور سینما و تلویزیون است که در سال 1378 با فیلم اعتراض وارد عرصه بازیگری شد. او درباره ماجرای بازیگر شدن خود در برنامه دورهمی گفته بود که هنگام خرید دارو، آقای مسعود کیمیایی او را دیده و از وی پرسیده بود که آیا فیلم بازی می کند؟ خانم خداداد هم مخالفت خانواده را ابراز کرده و در نهایت مسعود کیمیایی طی صحبت با خانواده اش، او را به جمع بازیگران فیلم اعتراض برده بود.

حامد بهداد

حامد بهداد یکی از کارمندان شرکت تبلیغاتی به مدیریت رامبد جوان بود که بعدها به عنوان دستیار او کار می کرد. در فیلم «آخر بازی» رامبد جوان نقش خود را به حامد بهداد پیشنهاد داده و این اتفاق مسیر جدیدی را برای او باز می کند.

حامد بهداد برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت سیمرغ جشنواره فجر شد و با نقش آفرینی های خوب خود در فیلم و سریال ها به یکی از سوپراستارها تبدیل شد.

شهاب حسینی

شهاب حسینی با گویندگی در رادیو وارد عرصه هنر شد. او یکی از دوستان نادر سلیمانی بود که توسط این بازیگر برای اجرای برنامه در «جمعه ها با شبکه 2» انتخاب شد. بعد از آن بازی در نمایش های رادیویی را تجربه کرده و با پذیرفته شدن در تست اجرا، به عنوان مجری برنامه اکسیژن انتخاب شد.

سریال پس از باران، اولین کار شهاب حسینی در عرصه بازیگری بود که پس از آن مسیر بازیگری را به طور حرفه ای ادامه داده و جوایز مهم بازیگری را دریافت نمود.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی سوپراستار سینما دوستان مختلفی در حوزه هنری داشت که از او برای بازی در فیلم دعوت می کردند که به سرانجام نمی رسید.

یک روز محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان نیز به طور اتفاقی هدیه تهرانی را در فروشگاهی دیده و از او برای بازی در فیلم «روز واقعه» دعوت کردند اما سادگی نقش راحله در این فیلم مورد قبول او واقع نشد تا اینکه برای اولین بار در فیلم سلطان به کارگردانی مسعود کیمیایی وارد سینمای حرفه ای شد.

همایون ارشادی

همایون ارشادی ماجرای جالبی برای بازیگر شدن خود دارد. او روزی که پشت چراغ قرمز منتظر باز شدن مسیر رانندگی بود توسط عباس کیارستمی کشف شد. این کارگردان مشهور، از همایون ارشادی برای بازی در فیلم «طعم گیلاس» دعوت کرد.

همایون ارشادی فارغ التحصیل رشته معماری است اما بازی در فیلم کیارستمی، او را تبدیل به یک بازیگر میانسال و مشهوری کرد که تاکنون در فیلم و سریال های بسیاری نقش آفرینی کرده است.

نوید محمدزاده

نوید محمدزاده از ابتدا به ورزش فوتبال علاقه داشته و رویای فوتبالیست شدن را همیشه به همراه داشت و قرار بود برای تیم نوجوانان سایپا نیز به میدان برود اما دیدن یک فیلم مسیر زندگی اش به کلی تغییر کرد.

اثرگذاری این فیلم روی نوید محمدزاده به اندازه ای بود که او را عاشق سینما کرد و از او چهره موفقی در دنیای هنر ساخت.

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون نیز مانند بسیاری از هنرمندان دیگر به هنرپیشگی فکر نمی کردو کاملا اتفاقی وارد مسیر بازیگری شده است. او به پیشنهاد یکی از دوستان خود در کلاسهای بازیگری مهتاب نصیرپور شرکت کرده و نقش کوتاهی را در سریال «هوای تازه» ایفا کرد اما بازیگری را ادامه نداده و به عنوان منشی صحنه، فعالیت خود را دنبال کرد.

زمانی که بهنوش بختیاری در فیلم سینمایی«انتخاب» منشی صحنه بود، رضا عطاران از او برای بازی در سریال «خانه به دوش» دعوت کرد و این هنرمند بار دیگر مسیر بازیگری را دنبال نمود.

فریبا نادری

فریبا نادری بازیگر سینما و تلویزیون نیز به صورت اتفاقی به دنیای بازیگری راه یافت. این هنرمند روزی که به عنوان همراه با دوست خود برای تست بازیگری رفته بود، توسط مسعود رسام دعوت به بازیگری شد و همین اتفاق موجب تغییر مسیر زندگی شخصی و کاری او شد.

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار یکی از نوازندگان گروه موسیقی به نام آریان بود که در سال 1378 کاملا اتفاقی با ایرج قادری کارگردان سینما آشنا شده و برای بازی در فیلم سینمایی «سام و نرگس» انتخاب شد.

این هنرمند پس از مدتی از گروه آریان جدا شده و فعالیت بازیگری خود را به صورت جدی تر ادامه داد تا به یکی از سوپراستارهای دهه هشتاد سینمای ایران تبدیل گشت.

مریم کاویانی

مریم کاویانی بازیگر سینمما و تلویزیون کشورمان که در سالهای اخیر فعالیت کمتری در عرصه بازیگری دارد پرستار یکی از بیمارستانهای تهران بود که پیشنهادهای مختلفی برای بازیگری داشت تا اینکه روزی نادر مقدس در بیمارستان با او آشنا شده و از او برای حضور در پشت صحنه فیلم «رویای جوانی» درخواست می کند و این اتفاق منجر به ایفای نقش کوتاه او در آن فیلم و سپس بازی در فیلم و سریال های بعدی می شود.

امیر جدیدی

امیر جدیدی یک ورزشکار و مربی حرفه ای در ورزش تنیس است و در همین رشته ورزشی با هومن سیدی آشنا شد. این آشنایی منجر به دوستی و دعوت به بازی در فیلم آفریقا توسط هومن سیدی شده و امیر جدیدی را تبدیل به یکی از ستارگان بازیگری کرد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه