ارسال به دیگران پرینت

روسیه | افغانستان

کرملین: تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان نگرفته ایم

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه مسکو هنوز تصمیمی درباره به‌رسمیت شناختن گروه طالبان به‌عنوان دولت جدید کابل نگرفته‌، گفت ابتدا باید حرف و عمل طالبان با هم تطابق داده شود.


کرملین: تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان نگرفته ایم

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) به سوالی درباره نظر روسیه حول تشکیل دولت در افغانستان به ریاست طالبان پاسخ داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت مسکو هنوز برای به‌رسمیت شناختن گروه طالبان به‌عنوان دولت جدید کابل تصمیمی نگرفته است.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «هنوز هیچ تصمیمی درمورد به رسمیت شناختن طالبان گرفته نشده و ابتدا باید بفهمیم که وعده‌های آنها چگونه با اقدام‌هایشان عملی می‌شود».

سخنگوی کرملین اظهار داشت: «شما می‌دانید که تاکنون هیچ تصمیمی در مورد به رسمیت شناختن طالبان گرفته نشده است. علاوه بر این، ما در واقع همه اتفاقاتی را که در آنجا رخ می‌دهد با دقت زیر نظر داریم و از همه مهم‌تر، هنوز در تلاش هستیم تا بفهمیم طالبان چگونه به تعهداتش عمل می‌کند».

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره نظر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نسبت به دعوت طالبان از وی برای شرکت در مراسم اعلام دولت جدید افغانستان نیز تصریح کرد: «درک این نکته مهم است که دولت جدید، هم از نظر سیستمی و هم از نظر شخصی، یک نظام رهبری باشد».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تکذیب گزارش‌ها درباره دخالت روسیه در حوادث مرتبط با جدایی‌طلبی در ایالت کاتالونیا واقع در اسپانیا نیز گفت این‌ها شایعه و دروغ هستند.

به نوشته ریانووستی، این مقام روس تاکید کرد: «ما در مورد این گزارش‌ها چیزی نمی‌دانیم و معلوم نیست که تا چه حد قابل اعتماد هستند. در هر صورت، ادعای هر نوع دخالت طرف روس در حوادث کاتالونیا را قاطعانه رد می‌کنیم. این چیزی بیش از یک دروغ یا توهم نیست».

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه