ارسال به دیگران پرینت

رییس جمهوری گینه | کودتاگران |کودتا علیه دولت

نظامیان گینه مرزها را بستند

یک فرمانده ارتش گینه با تسخیر تلویزیون دولتی اعلام کرد که دولت آلفا کنده رییس جمهوری این کشور منحل و مرزها بسته شدند.

نظامیان گینه مرزها را بستند

تحولات روز یکشنبه کشور گینه در غرب آفریقا نشان از یک کودتا علیه دولت داشت که در آن نیروهای نظامی کودتاچی با تسخیر تلویزیون دولتی وعده بازگرداندن دموکراسی در کشور را دادند و خود را کمیته ملی توسعه خواندند.

ممدی دومبویه فرمانده کودتا با حضور در کنار چند سرباز دیگر در یونیفورم نظامی با قرائت بیانیه‌ای، اعلام کرد که وظیفه یک سرباز نجات کشور است.

درحالی که منابع خبری گزارش دادند که کودتاگران، رییس جمهوری گینه و تعداد دیگری از مقامات این کشور را دستگیر کردند، دومبویه هیچ اشاره‌ای به سرنوشت رییس جمهور ۸۳ ساله این کشور نکرد.

محبوبیت کنده از زمان تلاش وی در سال گذشته بمنظور به قدرت رسیدن برای سومین بار به شدت کاهش پیدا کرد. وی اعلام کرده بود که محدودیت دوره ریاست جمهوری شامل حال وی نخواهد شد.

دومبویه با یادآوری اینکه دیگر دوره کنده به پایان رسیده، تاکید کرد که دیگر سیاست به یک فرد سپرده نمی‌شود بلکه به مردم واگذار خواهد شد. وی افزود که قانون اساسی کشور دیگر اعتبار ندارد و مرزها به مدت یک هفته بسته می‌شود.

 وی که یک واحد نیروهای ویژه در ارتش را فرماندهی می‌کند، اعلام کرد که به نفع ملت ۱۲.۷ میلیون نفری گینه کار کرده است چرا که از زمان استقلال این کشور از فرانسه تا کنون پیشرفت اقتصادی کافی صورت نگرفته است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه