ارسال به دیگران پرینت

چطور با یک سکه متوجه شویم زمان تعویض لاستیک ماشینمان فرا رسیده است؟

چه زمانی باید لاستیک های ماشین خود را تعویض کنید؟

 چطور با یک سکه متوجه شویم زمان تعویض لاستیک ماشینمان فرا رسیده است؟

لاستیک ماشین

آیا دقیقاً می دانید چه زمانی باید لاستیک ماشین خود را تعویض کنید؟ ما معمولا نمی دانیم و ترجیح می دهیم شخص دیگری به آن نگاه بیاندازد. اما آیا می دانید یک ترفند بسیار آسان برای بررسی لاستیک های شما وجود دارد؟ شما با این ترفند متوجه می شوید که آیا زمان تعویض آنها فرا رسیده است یا هنوز می توانید همچنان مسافتی را با آن بپیمایید.

فرسوده شدن آج

رانندگی با ماشین موجب می شود آج لاستیک های شما به تدریج فرسوده شوند. مدت زمان لازم برای تعویض لاستیک بستگی به نوع لاستیک، سبک رانندگی راننده ، فشار لاستیک و دما دارد. برخی از لاستیک ها به سادگی و سریعتر از بقیه ساییده می شوند. معمولاً عمر لاستیک ها حدود پنج یا شش سال است، اما این مدت زمان می تواند کوتاه تر یا طولانی تر نیز باشد.

سطح لاستیک

هنگام رانندگی با اتومبیل، سطح لاستیک های شما به آرامی ساییده می شود که در این شرایط، ماشین شما نمی تواند جاده را به درستی طی کند، ترمز دیر می گیرد و ممکن است ماشین شما از جاده خارج شود که مطمئنا می تواند شرایط خطرناک و عواقب وحشتناکی را ایجاد کند؛ بنابراین بسیار مهم است که لاستیک های خود را به طور مرتب بررسی کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که حداقل یک بار در ماه فشار لاستیک ها را بررسی کنید، زیرا رانندگی با لاستیک های نرم می تواند باعث ساییدگی بیشتر آج شود.

 

چک کردن

می خواهید بررسی کنید که آیا لاستیک های شما به تعویض نیاز دارند؟ پس مهم است بدانید که آج لاستیک ماشین شما باید حداقل 2 میلی متر عمق داشته باشد. اندازه قانونی آن 1.6 میلی متر است، اما بسیاری از خودروسازان 2 میلی متر را توصیه می کنند. لاستیک ها همچنین می توانند به صورت مورب فرسوده شوند ، بنابراین عمق را در چند نقطه در امتداد عرض تایر بررسی کنید.

 

سکه

یک سکه بردارید به اندازه دو میلی متر روی آن را علامت بزنید. سکه را به سطح تایر بچسبانید. آیا علامت دیده نمی شود؟ پس شما هنوز وقت دارید؛ اما آیا می توانید علامتی که مشخص کرده اید را ببینید؟ پس زمان تعویض لاستیک ها فرا رسیده است.

 

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه