ارسال به دیگران پرینت

بازداشت قصاب متخلف در مسجدسلیمان

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان از شناسایی و دستگیری قصابی که اقدام به جعل مهر دامپزشکی کرده بود، خبر داد.

بازداشت قصاب متخلف در مسجدسلیمان

هوشنگ شرفی اظهار کرد: در راستای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در شهرستان مسجدسلیمان، اکیپ‌های نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی سه لاشه گوسفندی که به‌ صورت غیرمجاز کشتار شده بود را در یک واحد قصابی که اقدام به جعل مهر دامپزشکی نیز کرده بود، کشف و ضبط کردند.

وی افزود: فرد متخلف در مکانی خارج از کشتارگاه، دام‌ها را بدون رعایت قوانین و مقررات بهداشتی کشتار و با ضرب مهر جعلی اقدام به فروش گوشت‌های غیر بهداشتی و آلوده می‌کرد که جهت برخورد قضایی، به مراجع قضایی و اداره اماکن معرفی و مغازه قصابی نیز پلمب شد.

بازداشت قصاب متخلف در مسجدسلیمان

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام مخاطرات زیادی دارد، گفت: مخاطرات بهداشتی و زیستی و محیطی، مخاطرات ناشی از موارد اجتماعی و روانی و رعایت نکردن مسائل شرعی از مخاطرات کشتار غیرمجاز دام است.

وی افزود: کشتار غیرمجاز دام، به شیوع بیماری‌هایی از قبیل تب‌ کریمه کنگو منجر می‌شود اما همه ضایعات دامی که در کشتارگاه ذبح می‌شود به صورت بهداشتی دفع و دام به لحاظ سالم و یا غیرسالم بودن معاینه می‌شود.

شرفی گفت: شهروندان در زمان خرید گوشت از قصابی‌ها، علاوه بر مشاهده مهر آبی رنگ ضرب شده روی لاشه، به برچسب روی لاشه نیز توجه ویژه داشتنه باشند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      این که بسیارکارخوبی است.
      ایکاش همه متخلفین گرفته می‌شدند.
      ای خورده بگیرها ودرشت ولکن‌ها.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه