ارسال به دیگران پرینت

کاهش محسوس دمای هوا در 6 استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوا در چند روز آینده را پیش بینی کرد.

کاهش محسوس دمای هوا در 6 استان کشور

کارشناس هواشناسی آخرین وضعیت هواشناسی در ایران را تشریح کرد. بنا به اعلام کارشناس هواشناسی کاهش محسوس دما در مناطقی نظیر سواحل خزر، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفته است که دریای خزر تا اواخر وقت فردا مواج و توفانی است.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: تا اواخر وقت فردا وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما در مناطقی نظیر سواحل خزر، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که با رگبار باران نیز همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این مدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، گیلان گلستان و شرق اردبیل خواهد بود و دریای خزر مواج و توفانی است.

وی گفت: روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته پیش رو در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی بارش پراکنده ادامه دارد.

ضیائیان اضافه کرد: در پنج روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و شمال و غرب هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، گاهی وزش باد شدید موقت و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده در غرب و شمال غرب کشور و وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از فردا تا اواخر هفته در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۵ و ۲۴ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه