ارسال به دیگران پرینت

حشد شعبی: حوادث افغانستان در عراق تکرار نخواهد شد

فرمانده تیپ ۳۹ حشد شعبی عراق گفت: حشد شعبی خود را مهیای روزی که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند، کرده است. تحولات افغانستان در عراق تکرار نخواهد شد.

حشد شعبی: حوادث افغانستان در عراق تکرار نخواهد شد

«علی الموسوی» فرمانده تیپ 39 حشد شعبی عراق از آمادگی حشد شعبی برای دفع هرگونه حمله تروریستی یا آمریکایی به مواضع حشد شعبی خبر داد.

وی افزود: تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورها توان عبور از سد بلند حشد شعبی را نخواهند داشت و نیروهای حشد شعبی امکانات کافی برای دفع هرگونه حمله را دارا هستند.

الموسوی گفت: حشد شعبی خود را مهیای روزی که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند، کرده است. تحولات افغانستان در عراق تکرار نخواهد شد.

این فرمانده حشد شعبی عراق تاکید کرد: همه گروه‌های حشد شعبی از حمایت نامحدود آمریکا از گروه‌های تروریستی آگاه هستند و با هر گروه تروریستی یا نظامیان آمریکایی که به دنبال بی ثباتی عراق باشد، کوچکترین مسامحه‌ای نخواهند کرد.

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: حشد شعبی بخشی از منظومه امنیتی عراق است و نقش بارزی در همه تلاشهای مربوط به کنترل امنیت و دفع خطر تروریست چه در دیالی یا دیگر استان‌ها دارد.

وی بیان کرد: حشد شعبی آماده تامین امنیت برگزاری انتخابات اکتبر آینده در دیالی است. کمیته عالی امنیت انتخابات مشخص کننده سازوکار و نحوه مشارکت نیروهای حشد شعبی در حمایت از انتخابات خواهد بود.

الحسینی گفت: نقش حشد شعبی در برقراری امنیت دیالی ملموس و فعال است و موفقیت زیادی به دست آورده است.

وی افزود: حشد شعبی در تامین امنیت مناسبت‌های دینی و دیگر طرح‌های امنیتی حضوری فعال دارد و نقش مثبتی ایفا کرده است.

از سوی دیگر اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای تیپ دوم حشد شعبی عملیات پیشدستانه در عمق صحرای نجف انجام دادند. این عملیات در راستای آمادگی برای مشارکت در طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای حشد شعبی در محور صحرای نجف مستقر هستند و علاوه بر کنترل جاده الحولی در طرح‌های راهبردی مشارکت دارند.

«امیر عبدالمنعم» کارشناس امور امنیتی عراقی گفت: گروه‌های تروریستی عملیات جنایتکارانه خود را در استانهای دیالی، صلاح الدین، الانبار، کرکوک و نینوا متمرکز کرده‌اند.

وی افزود: گروه‌های تروریستی از طریق مرز سوریه یا همراه کاروان‌های آمریکایی که میان عراق و سوریه دائم در حرکت هستند، وارد عراق می‌شوند.

عبدالمنعم بیان کرد: واشنگتن حمایت بی دریغی از عناصر تروریستی در استان‌های مذکور دارد. آمریکا به بهانه واهی به دنبال ماندن در عراق است.

«ایوب الربیعی» عضو کمیسیون امنیتی پارلمان عراق تاثیر داعش بر امنیت انتخابات را محدود توصیف کرد.

وی افزود: ما نیروهای امنیتی آموزش دیده و حشد شعبی را داریم که این سبب می‌شود که داعش نتواند بر روند انتخابات تاثیرگذار باشد.

الربیعی گفت: طرح‌های پیشدستانه برای تامین انتخابات وجود دارد و نیروهای حشد شعبی و امنیتی عراق آماده دفع هرگونه حمله تروریستی هستند.

وی بیان کرد: داعش که از طریق هسته‌های ضعیف شده عمل می‌کند این توان را ندارد که بر امنیت عراق به شکل مستقیم تاثیر گذار باشد و به دنبال روزنه برای استفاده است اما اجازه هیچ تحرکی به داعش داده نخواهد شد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه