ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت در دولت سیزدهم تغییر می کند

کارشناس بازار سرمایه گفت: موارد اصلاحی متفاوتی وجود دارد که با اصلاح آن در دولت جدید سهام عدالت می‌تواند به مسیر خود یعنی تحقق عدالت ادامه دهد.

سهام عدالت در دولت سیزدهم تغییر می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: معصومه طاهر خانی کارشناس بازار سرمایه ، در رابطه با این پرسش که بهترین استراتژی و اصلاحات دولت جدید در خصوص سهام عدالت چه می‌تواند باشد؟ بیان کرد: در رابطه با سهام عدالت موارد اصلاحی متفاوتی وجود دارد که با اصلاح آن در دولت جدید، سهام عدالت می‌تواند به مسیر خود یعنی تحقق عدالت ادامه دهد. اولین اصلاح مورد نیاز در زمینه سهام عدالت که به شدت به آن احساس می‌شود اصلاح آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت در دو بخش اصلاح ماده هشت، با موضوع امکان فروش تنها ۳۰ درصدی از سهام شرکت‌ها و مورد بعد اصلاح ماده ده با موضوع مدیریت انحصاری ۵ ساله شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: مورد بعدی که نیاز به اصلاح آن در دولت جدید احساس می‌شود مربوط به برگزاری قانونی مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، آن هم بدون مداخله دولت است.

طاهر خانی در ادامه بیان کرد: مورد قابل ذکر بعدی در خصوص ایجاد صندوق بازارگردانی متمرکز شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و تامین مالی از محل کارمزد‌های اخذ شده توسط ارکان بازار، در زمان پذیرش سهام شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی است که انتظار می رود دولت فعلی به این نکته نیز توجه نماید.

او در ادامه افزود: ایجاد شرکت‌های تخصصی استانی متناسب با ظرفیت‌های هر استان با هدف تقویت زیر ساخت‌های استانی و هم چنین تبدیل ماموریت شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی به دفاتر امور سهام استان‌ها، از جمله اقدامات و اصلاحات مورد نیاز در زمینه سهام عدالت است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد:نکته بسیار مهم در خصوص سهام عدالت که از دولت انتظار می‌رود در این زمینه نیز اقدامات عملی مناسب صورت گیرد، مربوط به موضوع لزوم شفاف سازی کلیه مکانیسم آزاد سازی سهام عدالت در خصوص عرضه‌های بلوکی انجام شده، قیمت فروش، مکانیسم نحوه انتخاب سهام از پرتفوی سهام عدالت برای فروش و ماهیت خریداران و موارد این چنینی مریوط به آزاد سازی است.

خلاصه اصلاحات مورد نیاز در زمینه سهام عدالت به شرح زیر است:

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه