ارسال به دیگران پرینت

رکورد جدید ابتلا به کرونا در نروژ به رغم افزایش واکسیناسیون

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در نروژ سه برابر بیش از آنچه که پیش بینی می شد، گزارش شده است.

رکورد جدید ابتلا به کرونا در نروژ به رغم افزایش واکسیناسیون

افزایش سه برابری موارد ابتلا به کووید ۱۹ در نروژ نسبت به آنچه که قبلا توسط متخصصان در مورد تعداد موارد ابتلا به این ویروس پیش بینی شده بوده، برنامه های رفع محدودیت های کرونایی و بازگشایی ها را با هدف تسریع در روند واکسیناسیون در این کشور به حالت تعلیق درآورده است.

بنابر گزارش ها تاکنون نروژ موفق به واکسیناسیون کامل ۵۶.۴ درصد از جمعیت ۵.۳ میلیون نفری خود شده است.

"سیستم نظارت بر بیماری های واگیردار در نروژ"، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹۶ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در نروژ ثبت شده است که بالاترین تعداد موارد ابتلا از زمان شروع پاندمی کرونا در این کشور است. پیش از این، بالاترین آمار ابتلای روزانه، ۱۵۵۲ مورد بوده که جمعه گذشته (۲۷ اوت) در این کشور ثبت شد.

در عین حال تعداد بستری شدگان کووید ۱۹ نیز در این کشور در حال افزایش است به طوری که روز گذشته ۸۹ بیمار مبتلا به کووید در بیمارستان های سراسر نروژ از جمله واحدهای درمان تنفسی و مراقبت های ویژه، بستری شدند که نسبت به روز قبل ۱۰ نفر افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل موارد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در اسکاندیناوی نشان می دهد که میزان ابتلای هفت روزه به این ویروس در نروژ از ۱۱ به ۲۳.۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است و این کشور را در فاصله یک هفته در رتبه بالاتری از فنلاند، دانمارک و ایسلند از لحاظ شیوع کرونا ویروس قرار داده است.

اسپن ناکستاد، معاون وزیر بهداشت نروژ در این خصوص گفت: سویه مسری دلتا در حال حاضر گونه غالب ویروس در کشور ماست و این در حالی است که مردم نیز تمایل بیشتری به شرکت در فعالیت های اجتماعی و حضور در جامعه نسبت به موج های گذشته همه گیری دارند.

وی افزود: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در حال حاضر سه برابر بیشتر از آنچه موسسه ملی بهداشت عمومی در مدل های خود محاسبه کرده بود، است.

گزارشات حاکیست، نروژ هم اکنون در حال بررسی امکان تزریق سومین دُز واکسن کووید ۱۹ به افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و همچنین واکسیناسیون کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، تاکنون ۱۶۰ هزار و ۱۷۴ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در نروژ گزارش شده است و در مجموع ۸۱۴ تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. ۵۸.۵ درصد از کل موارد فوتی در سنین ۸۰ سال به بالا هستند در حالی که در گروه سنی زیر ۵۰ سال تنها ۱۷ مورد فوتی گزارش شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه