ارسال به دیگران پرینت

پیوستن یک عضو جدید به تیم وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اکسیوس: تعداد اعضاى تیم در هفته های آتی افزایش خواهد یافت

منابع وزارت امور خارجه آمریکا خبر دادند، سفیر پیشین این کشور در اسرائیل به دلیل رابطه شخصی اش با مقامات اسرائیلی و اشراف به جنبه های منطقه ای موضوع ایران که می تواند به افزایش هماهنگی واشنگتن-تل آویو در زمینه مسئله ایران کمک کند، به عنوان مشاور جدید به تیم ایران وزارت خارجه آمریکا اضافه شده است.

پیوستن یک عضو جدید به تیم وزارت خارجه آمریکا در امور ایران 
 اکسیوس: تعداد اعضاى تیم در هفته های آتی افزایش خواهد یافت

منابع وزارت امور خارجه آمریکا خبر دادند، سفیر پیشین این کشور در اسرائیل به دلیل رابطه شخصی اش با مقامات صهیونیستی و اشراف به جنبه های منطقه ای موضوع ایران که می تواند به افزایش هماهنگی واشنگتن-تل آویو در زمینه مسئله ایران کمک کند، به عنوان مشاور جدید به تیم ایران وزارت خارجه آمریکا اضافه شده است.

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس در گزارشی نوشت: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به اکسیوس گفت که دَن شاپیرو، سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل به عنوان یک مشاور ارشد به تیم ایران وزارت خارجه آمریکا پیوسته است.

اکسیوس درباره اهمیت این موضوع افزود: اسرائیل به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فشار می آورد تا در صورت شکست دیپلماسی واشنگتن با ایران، با آن وارد مذاکراتی درباره یک «برنامه جایگزین» شود. شاپیرو که رابطه ای شخصی با بسیاری از مقامات اسرائیلی، از جمله نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دارد، برای ایفای نقشی در هر گونه مذاکراتی از این دست آماده شده است. مسئولیت او در زمینه جنبه های منطقه ای مسئله ایران و هماهنگی در این باره با اسرائیل خواهد بود.

این پایگاه خبری در ادامه آورده است: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به اکسیوس گفته است، شاپیرو یک روند تعیین صلاحیت امنیتی را طی کرده است و کارش را هفته پیش به عنوان یک «مشاور ارشد پاره وقت» برای رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران آغاز کرد.

این گزارش همچنین مطرح می کند: به گفته یک منبع مطلع از این موضوع، شاپیرو پیش از دیدار اخیر بایدن و بنت در واشنگتن بود و راجع به چند مسئله مرتبط به وزارت خارجه آمریکا مشاوره داده است، اگرچه با هیئت اسرائیلی دیداری نداشت. مقامات وزارت خارجه آمریکا می گویند، شاپیرو نیمی از وقتش را در واشنگتن و نیمی دیگر را در اسرائیل سپری می کند که در آن فعالیتش خارج از سفارت آمریکا خواهد بود.

گزارش اکسیوس علاوه بر این مطرح می کند: یکی از ماموریت های اصلی او مشارکت در مذاکرات با دفتر نخست وزیری، وزارت خارجه و وزارت جنگ اسرائیل خواهد بود تا هماهنگی ها را افزایش دهد و گفتمانی مفصل تر راجع به ایران را امکان پذیر سازد. شاپیرو پیش از این خواستار ارائه پیش نویس یک راهبرد استراتژیک مشترک در زمینه ایران و خودداری از جدال علنی درباره موضوع برنامه هسته ای ایران شده بود، چنان که این اتفاق هنگام امضای توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ میان واشنگتن و تل آویو افتاده بود.

اکسیوس ادامه داد: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به اکسیوس گفت که مالی در راستای تعهدش نسبت به دریافت و آشنایی با دیدگاه های متنوع درباره ایران، شاپیرو را استخدام کرده است. اگرچه او از توافق هسته ای حمایت می کند، شاپیرو رویکردی میانه رو تر در قبال ایران دارد. به گفته این مقام وزارت خارجه آمریکا، « تجربه و دانش دن درباره منطقه و این امر مسلم که مردم منطقه او را می شناسند، به ما در زمینه تفکر درباره جنبه های منطقه ای مسئله ایران و هماهنگی با اسرائیل کمک می کند.

این پایگاه خبری در آخر آورده است: مالی قصد دارد در هفته های آتی مشاوران بیشتری به تیمش اضافه کند تا آن را گسترش دهد دیدگاه هایی متنوع راجع به ایران را یکی کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه