ارسال به دیگران پرینت

زالی: مشاهده موارد مشکوک به سویه لامبدا در تهران

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن هشدار به کادر درمان در خصوص سویه لامبدای بیماری کرونا گفت: اخیرا موردی را در یکی از بیمارستان‌های تهران با توجه به سفر خارجی که داشت مشکوک شدیم.


زالی: مشاهده موارد مشکوک به سویه لامبدا در تهران

جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با حضور محسن بند‌پی استاندار و علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و دیگر مسئولان در استانداری تهران برگزار شد.

42.4 درصد از جمعیت هدف در تهران واکسینه شده‌اند

در این نشست آخرین اطلاعات از وضعیت بیماری کرونا در تهران ارائه شد. بر این اساس در تهران از 10.862.252 نفر جمعیت هدف واکسیناسیون به 4.603.772 نفر واکسن کرونا تزریق شده است، این یعنی بیش از 42درصد از جامعه هدف در پایتخت واکسن دریافت کرده‌اند.

در خصوص آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در کشور، از 59.322.677 نفر جمعیت هدف بالای 18 سال برای تزریق واکسن، 26.176.126 نفر، معادل 44.1درصد از این جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند.

میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به 64 درصد رسید/ روند صعودی انجام تست pcr

همچین میزان رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی در مراکز و اماکن استان تهران از 60 درصد در هفته منتهی به 31 مرداد به 64درصد در هفته یکم تا هفتم شهریور رسیده است.

انجام تست pcr در پایتخت نیز با رشد مواجه بوده است. بر این اساس در بازه زمانی 18 مرداد الی 24 مرداد  18.147 تست انجام شده است که در بازه 25 مرداد الی 31 مرداد 21.710 تست انجام شده است.

میزان مراجعه به مراکز درمانی در استان تهران که از هفته چهارم خردادماه به مدت 9 هفته روندی صعودی به خود گرفته بود در هفته چهارم مردادماه با کاهش 4300 موردی مواجه شد. این کاهش اما نتوانست به یک روند تبدیل شود و در هفته اول شهریور ماه مراکز درمانی دوباره با افزایش حدود 6000 نفری مراجیعن نسبت به هفته قبل مواجه شده‌اند.

16 مرداد ماه رکورد مراجعین سرپایی در تهران شکسته شد

تعداد مراجعین سرپایی در استان تهران در روز 16 مرداد رقم ۲۲.۰۲۹ نفر را ثبت کرده است که بالاترین میزان مراجعه از ابتدای شروع بیماری کرونا را تا امروز در استان تهران است. این شاخص در حال حاضر روندی کاهشی البته با شیب ملایم در پیش گرفته است.

در خصوص گروه سنی بیماران کرونایی که در مراکز درمانی تهران بستری شده‌اند، 32درصد در گروه سنی بالای 60سال قرار دارند.

60 درصد فوت شدگان در رده سنی بالای 60 سال

بررسی گروه سنی مرگ و میر بواسطه ویروس کرونا نیز نشان می‌دهد 60 درصد فوت شدگان در رده سنی بالای 60 سال قرار دارند.

درصد فراوانی مرگ و میر در گروه‌های سنی بالای 80، 71 تا 80 سال در سال جاری روندی نزولی داشته و به ترتیب 10/8 درصد و 9/7 درصد کاهش را نشان می‌دهد. در رده‌های سنی 20 الی 70 سال نیز روند صعودی گزارش شده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به گروه سنی 51 تا 60 سال است که در سال جاری 6/8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی میزان فوتی‌های تهران در هفته اول شهریور نشان می‌دهد که گروه سنی بالای 80 سال بیشترین آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است. این گروه سنی 31.1 درصد فوتی‌های این هفته را شامل شده است.

مشاهده موارد مشکوک به سویه لامبدا در تهران

در این نشست علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن هشدار به کادر درمان در خصوص سویه لامبدای بیماری کرونا گفت: اخیرا موردی را در یکی از بیمارستان‌های تهران با توجه به سفر خارجی که داشت مشکوک شدیم.

وی با اشاره به انتشار خبر سرقت چند واکسن کرونا در تهران تصریح کرد: باید ماشین‌های یخچال‌دار مخصوص و تیم تامین امنیت برای حفظ این واکسن ها تامین شود، این اقدام برای رسیدن به موقع واکسن به مراکز واکسیناسیون و برقراری نظم اهمیت دارد.

توزیع یک میلیون ماسک در قالب طرح شهید سلیمانی

در این نشست عظیمی، معاون درمان سپاه محمد رسول الله تهران نیز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: در گام پنجم طرح شهید سلیمانی ۱۶ رزمایش پدافند زیستی با ظرفیت خودرویی و موتوری و پیاده برگزار شده است.

وی افزود: تاکنون حدود یک میلیون ماسک و دومیلیون بروشور آموزشی توسط بسیجیان در تهران توزیع شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه