ارسال به دیگران پرینت

افزایش کودک آزاری در ژاپن

آزار روحی و روانی ۱۲۱ هزار و ۳۲۵ مورد بود که ۵۹.۲ درصد از کل موارد را تشکیل می داد. این رقم ۱۱.۲ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است. آزار کلامی و خشونت علیه سایر اعضای خانواده در مقابل کودکان از جمله چنین آزار و اذیت هایی هستند.

افزایش کودک آزاری در ژاپن

مراکز مشاوره کودکان در سراسر ژاپن در سال مالی ۲۰۲۰ که در ماه مارس امسال/۱۰ فروردین ۱۴۰۰/ به پایان رسید، به تعداد بی سابقه بیش از ۲۰۰ هزار مورد کودک آزاری رسیدگی کرده اند.

به گزارش ایرنا از "ان. اچ. کی"، وزارت رفاه ژاپن این تعداد را ۲۰۵ هزار و ۲۹ مورد اعلام کرد. این رقم ۱۱ هزار و ۲۴۹ مورد یا ۵.۸ درصد نسبت به سال پیش از آن بیشتر است. این آمار کودکان زیر ۱۸ سال را در بر می گیرد.

آزار روحی و روانی ۱۲۱ هزار و ۳۲۵ مورد بود که ۵۹.۲ درصد از کل موارد را تشکیل می داد. این رقم ۱۱.۲ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است. آزار کلامی و خشونت علیه سایر اعضای خانواده در مقابل کودکان از جمله چنین آزار و اذیت هایی هستند.

آزار جسمی نظیر تنبیه بدنی ۵۰ هزار و ۳۳ مورد بود. این رقم ۲۴.۴ درصد از کل موارد را تشکیل می داد. ۳۱ هزار و ۴۲۰ مورد بی اعتنایی نیز وجود داشت. این تعداد ۱۵.۳ درصد از کل موارد را شامل می شد.

در مورد این که مراکز مشاوره کودکان چگونه از موارد آزار و اذیت مطلع می شدند، اطلاع دادن توسط پلیس یا دیگران ۱۰۳ هزار و ۶۱۹ مورد یا تنها کمی بیش از نیمی از کل موارد را شامل می شد که نسبت به سال پیش از آن افزایش نشان می دهد.

در مقابل، اطلاع دادن توسط مدارس و مهدهای کودک به خاطر تعطیلی موقت آنها در بحبوحه همه گیری جهانی کرونا کاهش داشت.

مقام های وزارت رفاه به این خطر فزاینده اشاره دارند که ممکن است والدینی که در پرورش کودکان خود مستاصل شده اند به دلیل همه گیری کرونا به شدت در انزوا قرار گیرند.

آنها هشدار می دهند که شیوع ویروس کرونا همچنین باعث تعلیق تلاش های اجتماعی برای حفاظت از کودکان در برابر آزار و اذیت شده است. آنها می گویند که امیدوارند بتوانند در همکاری با موسسه های خصوصی، شبکه هایی را که از کودکان محافظت می کنند، تقویت کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه