ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا هفته آتی را چگونه آغاز خواهد کرد؟

قیمت فلز گرانبها در هفته‌های اخیر

قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت و تا نزدیکی ۱۸۲۰ دلار رسید. علت اصلی رشد قیمت طلا لحن محتاطانه رئیس فدرال رزرو در سخنرانی که راجع به کاهش خرید دارایی داشت عنوان می‌شود.

 قیمت فلز گرانبها در هفته‌های اخیر

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته منفی بود و قیمت آن روی ۳ هزار و ۲۰۴ دلار قرار داشت، سرمایه بازار اتریوم در نتیجه این کاهش قیمت به ۳۷۷ میلیارد دلار رسید.

قیمت طلا هفته آتی را چگونه آغاز خواهد کرد؟

قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت و تا نزدیکی ۱۸۲۰ دلار رسید. علت اصلی رشد قیمت طلا لحن محتاطانه رئیس فدرال رزرو در سخنرانی که راجع به کاهش خرید دارایی داشت عنوان می‌شود. اما موضع همه مقامات فدرال رزرو به اندازه جروم پائول محتاطانه نیست. یکی از مقامات فدرال رزرو مدعی است که پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تورم اتفاق افتاده و یک گزارش اشتغال خوب دیگر برای آغاز کاهش خرید دارایی (که یک سیاست انقباضی است و قاعدتا واکنش منفی طلا را به دنبال دارد) کافی است. وی معتقد است آمار کرونا مادامی که بر متغیرهای اقتصادی تاثیرگذار نباشد در تصمیم‌گیری فدرال رزرو موثر نیست. والر نیز مانند جروم پائول تاثیرات احتمالی کرونای دلتا در نزول اقتصادی را در نظر می‌گیرد، اما علاوه بر این می‌گوید اقتصاد در حال پیشروی در مسیر خود است. وی امیدوار است که در پاییز تیپرینگ آغاز شود و تا اوسط سال ۲۰۲۲ خاتمه یابد تا بعد از آن در صورت نیاز نرخ بهره افزایش یابد. به نظر می‌رسد سیاست‌های لفظی مقامات فدرال رزرو هدایت‌کننده مهمی برای قیمت فلز گرانبها در هفته‌های اخیر بوده و این در حالی است که هنوز اقدام جدی در مورد تغییر جهت سیاست پولی این بانک انجام نشده است. فردا اولین روز کاری هفته برای طلای جهانی است و باید دید آیا قیمت طلا موفق به عبور از مرز ۱۸۲۰ دلار می‌شود یا اینکه دوباره بر مدار نزول قرار می‌گیرد.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه