ارسال به دیگران پرینت

قیمت گوشت تا بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است

قیمت گوشت قرمز در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از عرضه گوشت گوسفندی به قیمت هر کیلو 126 هزار تومان به مغازه دار و با احتساب 10درصد سود به مصرف کننده خبر داد.

قیمت گوشت قرمز در بازار

قیمت گوشت گوسفندی راسته با استخوان هر کیلو 150 تا 160 هزار تومان اعلام شده است. قیمت گوشت گوسفندی ران کامل ممتاز هر کیلو تا 160هزار تومان و قیمت گوشت گوساله ران پاک کرده هر کیلو 165 هزار تومان تعیین شده است. در سال جاری قیمت گوشت تا بیش از 50 درصد افزایش داشته است، در حالی که با توجه به تولید داخل، واردات قابل توجهی نیز صورت نمی‌گیرد. امروز، شنبه 7 شهریور ماه، قیمت گوشت یک راسته با استخوان گوسفندی، به قیمت 160 هزار تومان به فروش رسید.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از آرامش حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۲۵ تا ۱۲۶ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۵ درصد سود به مصرف کننده عرضه می شود.

او افزود: علی رغم شرایط مساعد عرضه، تقاضایی در بازار به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رستوران ها وجود ندارد.

ملکی درباره تاثیر افزایش قیمت دام ناشی از هزینه تمام شده تولید بر بازار بیان کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، افزایش قیمت دام منجر به انباشت دام روی دست دامدار می شود.

قیمت گوشت گوسفندی در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومانی گوشت در بازار را منطقی دانست و افزود: هم اکنون هر کیلو ران در مغازه ها با نرخ ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان عرضه می شود که این نرخ به معنای گران فروشی نیست، بلکه همانند دامدار که از هزینه بالای تولید و نرخ پایین دام گلایه می کند، مغازه دار هم به دلیل افزایش هزینه های تولید خواستار فروش با نرخ منطقی محصول است.

او در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: علی رغم سال های گذشته خبری از قاچاق دام‌ نیست و همواره با این موضوع به طور جد باید برخورد شود؛ چرا که با از سرگیری قاچاق و عدم واردات گوشت طی ماه های آتی با کمبود رو به رو خواهیم شد.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه