ارسال به دیگران پرینت

ترکیه ،طالبان را براساس کدام توافق به رسمیت خواهد شناخت؟

یک رسانه‌ انگلیسی زبان گزارش کرده است که براساس پیش‌نویس توافق ترکیه با طالبان در افغانستان، قرار است ترکیه و قطر به‌صورت مشترک فرودگاه بین‌المللی کابل را مدیریت کنند.طبق گزارش، انتظار می‌رود که اردوغان در این مورد با متحدان ناتو به‌ویژه ایالات متحده‌ آمریکا رایزنی کند. براساس این توافق، ترکیه طالبان را به‌عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت می‌شناسد.

ترکیه ،طالبان را  براساس کدام توافق به رسمیت خواهد شناخت؟

یک رسانه‌ انگلیسی زبان گزارش کرده است که براساس پیش‌نویس توافق ترکیه با طالبان در افغانستان، قرار است ترکیه و قطر به‌صورت مشترک فرودگاه بین‌المللی کابل را مدیریت کنند.

دو منبع آگاه از این موضوع به «میدل‌ایست‌آی» گفته‌اند که ترکیه از طریق یک شرکت خصوصی که کارمندان آن متشکل از سربازان و پلیس سابق این کشور است، امنیت فرودگاه کابل را تأمین خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که پیش‌نویس توافق با طالبان پس از اتمام روند خروج آمریکا از هفته‌ آینده نهایی می‌شود، اما پیش از آن باید از سوی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه تأیید شود.

طبق گزارش، انتظار می‌رود که اردوغان در این مورد با متحدان ناتو به‌ویژه ایالات متحده‌ آمریکا رایزنی کند. براساس این توافق، ترکیه طالبان را به‌عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت می‌شناسد.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی در گزارش خود آورده است که سخنگویان طالبان از دادن پاسخ به پرسش‌های این رسانه خودداری کرده و گفته‌اند که اجازه‌ گفت‌وگو با رسانه‌ها در این زمینه را ندارند.

ترکیه و قطر تاکنون در این باره به‌طور رسمی چیزی نگفته‌اند.

موضوع مدیریت و تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل از سوی ترکیه از مدت‌ها به این طرف مطرح بوده است.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه چند روز پیش گفت که طالبان از کشورش خواسته‌ تا مدیریت فرودگاه کابل را بر عهده بگیرد. اردوغان اما تأکید کرده بود که تاکنون در این زمینه تصمیمی نگرفته‌است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه