ارسال به دیگران پرینت

اجلاس دو روزه سران کشورهای همسایه عراق و برخی کشورهای عربی

اظهارات مهم مکرون پس از نشست بغداد +جزئیات

مکرون در پیامی در صفحه خود در توییتر نوشت: «مبارزه با تروریسم، پیشبرد پروژه‌های منطقه‌ای حیاتی و واکنش‌های واقعی به چالش‌های خاورمیانه.. انجام همه این موارد بدون همکاری مشترک امکان پذیر نیست».وی اضافه کرد: «کنفرانس تاریخی بغداد، خود، پیروزی به شمار می‌آید. همکاری جدیدی در حال شکل‌گیری است».

اظهارات مهم مکرون  پس از نشست بغداد +جزئیات

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه از آغاز فعالیت کنفرانس «همکاری و شراکت بغداد» استقبال کرد و بر حمایت پاریس از تلاش عراق برای امنیت و ثبات تاکید کرد.

ماکرون در پیامی در صفحه خود در توییتر نوشت: «مبارزه با تروریسم، پیشبرد پروژه‌های منطقه‌ای حیاتی و واکنش‌های واقعی به چالش‌های خاورمیانه.. انجام همه این موارد بدون همکاری مشترک امکان پذیر نیست».

وی اضافه کرد: «کنفرانس تاریخی بغداد، خود، پیروزی به شمار می‌آید. همکاری جدیدی در حال شکل‌گیری است».

ماکرون در افتتاحیه کنفرانس نیز گفت: «ما اینجا برای حمایت از امنیت و ثبات عراق هستیم. فرانسه در حمایت از بغداد در ماموریت مبارزه با تروریسم در چارچوب ائتلاف بین‌المللی باقی خواهد ماند».

وی ادامه داد: «همگام شدن با اصلاحات اقتصادی در عراق به نفع همه بوده و پاریس از بغداد در پروژه‌های بهداشتی، انرژی و آموزش با هدف تقویت ثبات این کشور حمایت خواهد کرد».

اجلاس دو روزه سران کشورهای همسایه عراق و برخی کشورهای عربی با عنوان «کنفرانس همکاری و شراکت بغداد» و با محوریت پرداختن به امنیت منطقه امروز شنبه آغاز به کار کرد و هم اینک پس از سخنرانی شماری از شرکت کنندگان، ادامه جلسه به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پشت درهای بسته در حال برگزاری است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه