ارسال به دیگران پرینت

حضور مهدی قائدی در تمرینات «شباب الاهلی امارات»

گران‌ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران | ردپای استراماچونی در قرارداد قائدی

بنا بر اطلاعات به دست آمده همه مبلغ قرار داد مهاجم سابق استقلال با الاهلی امارات در جیب قائدی و باشگاه استقلال نمی‌رود و دست‌های دیگری هم پشت پرده است.


 گران‌ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران  | ردپای استراماچونی در قرارداد قائدی

نا بر اطلاعات به دست آمده همه مبلغ قرار داد مهاجم سابق استقلال با الاهلی امارات در جیب قائدی و باشگاه استقلال نمی‌رود و دست‌های دیگری هم پشت پرده است.

پس از آن‌که فیلمی از حضور مهدی قائدی در تمرینات «شباب الاهلی امارات» منتشر شد و او مجبور شد یک پست خداحافظی منتشر کند و رفتنش را از استقلال رسما اعلام کند تا در نهایت خواسته هواداران استقلال برای ماندن این بازیکن کلیدی بی‌نتیجه بماند و این تیم یکی از بهترین بازیکنانش که در چند فصل اخیر توانسته بود نتایج ضعیف استقلال را بپوشاند را از دست بدهد.

 

بعد از این اتفاق، موجی از نارضایتی بین هواداران استقلال ایجاد شد و آنها به «احمد مددی، مدیرعامل استقلال» بابت این انتقال حمله کرده‌اند ولی هنوز آنها نمی‌دانستند که این انتقال از نظر مالی چقدر می‌تواند به آینده باشگاه کمک کند.

 

گران‌ترین انتقال فوتبال ایران

 

بی‌شک نمی‌توان از بازی‌های درخشان و تفکر خوب این بازیکن ریزنقش بوشهری گذشت ولی آنچه در این بین توجه همه را به خود جلب کرده است رقم قرارداد است که قائدی امضا کرده است. طبق گفته رسانه‌های ایرانی و عربی رقم انتقال مهدی قائدی به الاهلی حدود ۳.۵ میلیون یورو برآورد شده است و این رقم او را تبدیل به یکی از گران‌ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران تبدیل کرده است.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که بنا بر اطلاعات به دست آمده همه این مبلغ در جیب قائدی و باشگاه استقلال نمی‌رود و دست‌های دیگری هم پشت پرده است زیرا قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال به اتمام نرسیده است و باتوجه به اینکه قائدی درخواست مبلغ بیشتری کرده بود و باشگاه استقلال هم توانایی این مبلغ را نداشت تصمیم به ترانسفر پرحاشیه‌ای گرفتند.

 

بازی‌های رسانه‌ای فرهاد مجیدی

 

فرهاد مجیدی،سرمربی استقلال پیش از این به باشگاه اعلام کرده بود تنها در صورتی با جدایی مهدی قائدی موافقت می کند که استقلال به جای او، ۲ بازیکن خارجی باکیفیت بگیرد. البته فرهاد چند روز پیش نظر خود را تغییر داد و مدعی شد به هیچ وجه مخالف جدایی مهدی قائدی نیست اما به نظر می رسد اصرار این بازیکن به بازی در شباب الاهلی و مبلغ این باشگاه اماراتی، استقلال را مجاب کرده ستاره خود را با رضایت بفروشد.

 

قرارداد نجومی!

 

حالا مبلغ قرارداد این انتقال بزرگ باعث شده است که رسانه‌ها جدایی مهدی قایدی مهاجم تیم استقلال تهران از استقلال و پیوستنش به تیم الاهلی امارات را با نام «قرارداد نجومی»یاد کنند ولی باید به این موضوع تاکید کنیم که سهم بازیکن بوشهری تیم ملی ایران از این مبلغ بخش ناچیزی است.

 

ردپای استراماچونی در قرارداد قائدی

 

مبلغ این انتقال ۸۰ میلیارد تومان یعنی سه و نیم میلیون یورو است که در ازای یک قرارداد ۲ ساله برای این بازیکن گران قیمت هزینه می‌شود. برخی منابع هم مدت این قرارداد را ۵ سال اعلام کرده‌اند. البته گفته می‌شود بخشی از این قرارداد به بدهی «آندره استراماچونی»، سرمربی کنونی الغرافه و سرمربی سابق استقلال باز می‌گردد و حالا مشخص می‌شود که چرا باشگاه استقلال و همچنین فرهاد مجیدی که با انتقال قائدی به الاهلی مخالف بود و همچنین مسوولان استقلال را تهدید کرده بود که سرمربیگری این تیم تهرانی را رها خواهد کرد، با این انتقال موافقت کرده‌اند.

 

سهم ۴۰ میلیارد تومانی استراماچونی

 

سرمربی ایتالیایی سابق استقلال که توانسته بود نتایج خوبی را با این باشگاه در لیگ برتر ایران و همچنین جام باشگاه‌های آسیا به دست آورد بود به دلیل آنچه عدم منظم پرداخت شدن دستمزد خود و همکارانش عنوان شده بود به صورت یک‌طرفه قراردادش را با استقلال فسخ کرد و شبانه ایران را ترک کرد. پس از آن بود که خبر شکایت استراماچونی منتشر شد. بعد از این شکایت بنا شد تا استقلال مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به‌عنوان غرامت شکایت استراماچونی، به فیفا پرداخت کند که گویا از مبلغ این قرارداد پرداخت خواهد شد.

 

سهم مهدی قائدی از قرارداد ۸۰ میلیاردی

 

از این قرارداد نجومی که به مهجم تیم ملی ایران منسوب می‌کنند تنها ۱۳ میلیارد تومان به او خواهد رسید و بدین ترتیب پرونده انتقال او به باشگاه «الغرافه قطر» بسته شده است. او درحالی شاگرد استراماچونی در قطر نمی‌شود که این باشگاه ۲ و نیم میلیون دلار برای خرید این مهاجم ایرانی پیشنهاد کرده بود اما در نهایت پیشنهاد الاهلی مورد توافق قرار گرفت.

 

تازه‌های استقلال

 

بعد از این جدایی و درآمد حاصله از فروش مهدی قائدی که هواداران استقلال را ناراحت کرده است و باتوجه به اینکه مسوولان باشگاه قول داده‌اند یک بازیکن با کیفیت خارجی را جایگزین قائدی بکنند همه منتظر تا از چهره جدید استقلال رونمایی بشود تا آنها بتوانند با تیم هم‌شهری خود که توانسته ۵ بار پی در پی قهرمان لیگ برتر بشود رقابت کنند.

اما در نخستین جلسه تمرینی استقلال تهران برای آغاز فصل جدید، که عصر امروز سه‌شنبه (۲ مرداد) در زمین ورزشگاه انقلاب با حضور ۲۰ نفر از بازیکنان این تیم برگزار شد هنوز خبری از بازیکن خارجی نبود. در این جلسه تمرینی که با صحبت های فرهاد مجیدی آغاز شد، خریدهای جدید آبی پوشان که طی روزهای گذشته به این تیم پیوسته بودند نیز حضور داشتند.

«امیرحسین حسین‌زاده» بازیکن جوان فصل قبل سایپا که نخستین خرید استقلالی‌ها از بازار نقل و انتقالات تابستانی بود، در تمرین حضور داشت.

«عارف آقاسی» مدافع فصل گذشته فولاد نیز دیگر خرید جدید استقلالی‌ها است که در تمیرن حضور داشت.

«علیرضا رضایی» گلر فصل قبل پیکان نیز در کنار رشید مظاهری و سیدحسین حسینی و زیر نظر بهزاد غلامپور تمریناتش را با آبی پوشان آغاز کرد.

«زبیر نیک‌نفس» دیگر خرید آبی پوشان از فولاد خوزستان است که او هم به همراه محمدرضا آزادی دیگر بازیکن تازه به خدمت گرفته شده استقلالی ها مشغول تمرین شده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه