ارسال به دیگران پرینت

واکنش علی مطهری به رسوایی ماجرای زندان اوین

علی مطهری با اشاره به رویه اصلاح امور قضایی که در دوره «تحول و تعالی» و با حضور غلامحسین محسنی اژه‌ای به صورت جدی در حال اجراست، گفت: اقدامات جناب آقای اژه‌ای از روزی که ریاست قوه را بر عهده گرفتند امیدوارکننده است. ایشان در همان ابتدا به پرونده محکومان آبان ۹۸ و بازداشتی‌های معترضان خوزستان پرداختند و یک بازدید هم از زندان اوین داشتند و از نزدیک با زندانیان سیاسی ملاقات کردند که کار خوبی بود.

واکنش علی مطهری به رسوایی ماجرای زندان اوین

او ادامه داد: به نظر می‌رسد که قوه قضائیه قصد دارد فصل سوم قانون اساسی که مربوط به حقوق ملت است و خیلی رفتارها از جمله شنود را ممنوع و بر آزادی بیان تاکید کرده به درستی اجرا کند که ما هم از این روندی که جناب آقای اژه‌ای آغاز کردند استقبال می‌کنیم.

مطهری در ادامه به حادثه اخیر زندان اوین و فیلم‌های منتشرشده از این زندان اشاره کرد و به اعتمادآنلاین گفت: این فیلم‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه در گذشته تخلفات غیر قابل گذشتی وجود داشته، اما همین که رئیس محترم قوه قضائیه دستور پیگیری سریع دادند نویدبخش است و امیدواریم که موضوع کاملاً پیگیری شود.

او افزود: صرفاً عذرخواهی رئیس زندان اوین کافی نیست و رئیس زندان اوین و رئیس سازمان زندان‌ها باید پاسخگو باشند و استعفا بدهند. ان‌شاءالله با روند جدیدی که آقای اژه‌ای آغاز کردند از این مشکلات عبور کنیم.

مطهری همچنین درباره بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان اوین و ملاقات با زندانیان امنیتی گفت: همین دیدار و برخی از صحبت‌های ایشان نشان می‌دهد که نسبت به رعایت حق متهمان و حتی زندانیان، حساسیت و توجه دارند و قصد دارند حقوق اینها رعایت شود که ما امیدواریم در کارشان موفق باشند و برخی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در کار ایشان موانعی ایجاد نکنند که این نیاز به ایستادگی دارد و ان‌شاءالله ایشان هم مقاومت و ایستادگی لازم را خواهند داشت.

او در پایان به ارائه پیشنهاداتی به رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌کنم که ایشان به بازدیدهای خود مخصوصاً اگر سرزده باشد ادامه دهند و از بقیه زندان‌ها هم بازدید داشته باشند، حتی از برخی دادگاه‌ها بازدید کنند و ملاقات حضوری با افرادی را که با قوه قضائیه سروکار دارند نیز در نظر بگیرند.

مطهری افزود: منظور بنده این نیست که ملاقات‌ها خیلی زیاد باشد که وقت ایشان گرفته شود، ولی حداقل ماهی یک بار یک ملاقات عام و یک دیدار با مردم داشته باشند، چون می‌توان خیلی از حرف‌ها را مستقیماً از مردم شنید که ممکن است بسیاری از مسئولان آن حقایق را ابراز نکنند. این اقدامات می‌تواند مکمل رویه‌ای باشد که جناب آقای اژه‌ای در پیش گرفته‌اند و ایشان را از توفیقات بیشتری برخوردار کند.

 

منبع : خبربان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      برای چه زندان رفتن مفسدن رانت خوارن ظلم کردن حق مردم رعایت نکردن کمی کتکشون بزنن باید ازشون تشکر کرد واقعا چه دوره زمونه شده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه