ارسال به دیگران پرینت

سی‌ ان‌ ان: تلاش برای خروج ۴۱۰۰ شهروند آمریکایی در افغانستان

در حالی که کمتر از یک هفته به فرا رسیدن ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج آمریکا از افغانستان مانده دست‌کم ۴۱۰۰ شهروند آمریکایی هنوز در افغانستان هستند. وبگاه شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» به نقل از دستیار یک سناتور آمریکایی گزارش داد وزارت خارجه آمریکا در یک نشست توجیهی به سناتورها گفته این آمریکایی‌ها در تلاش بری خروج از افغانستان هستند.


سی‌ ان‌ ان: تلاش برای خروج ۴۱۰۰ شهروند آمریکایی در افغانستان

در حالی که کمتر از یک هفته به فرا رسیدن ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج آمریکا از افغانستان مانده دست‌کم ۴۱۰۰ شهروند آمریکایی هنوز در افغانستان هستند.

وبگاه شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» به نقل از دستیار یک سناتور آمریکایی گزارش داد وزارت خارجه آمریکا در یک نشست توجیهی به سناتورها گفته این آمریکایی‌ها در تلاش برای خروج از افغانستان هستند.

منبع مورد استناد سی‌ان‌ان گفته این آمریکایی‌هایی که در افغانستان باقی مانده‌‌اند همه‌شان در داخل کابل یا در اطراف این شهر نیستند.

این منبع گفته آمریکا تا کنون ۴۴۰۰ شهروند را از افغانستان تخلیه کرده اما خارج کردن ۴۱۰۰ شهروند باقی‌مانده چالش‌انگیزتر خواهد بود.

مقام‌های کاخ سفید بارها گفته‌اند اطلاع دقیقی از شمار شهروندان آمریکایی باقی مانده در افغانستان ندارند. «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت با توجه به اینکه برخی از آمریکایی‌ها بدون ثبت نامشان نزد سفارت آمریکا در کابل وارد افغانستان شده‌اند اطلاعی از شمار دقیق آمریکایی‌ها نیست.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه