ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی

وضعیت جوی تهران | پدیده‌های جوی مهم پیش بینی می‌شود

صادق ضیاییان با اشاره به افزایش دما در برخی استان های کشور گفت: روزهای آینده در برخی از نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، زنجان و قزوین در ارتفاعات شمال تهران و استان سمنان شاهد رگبارهای پراکنده خواهیم بود.

 وضعیت جوی تهران  | پدیده‌های جوی مهم پیش بینی می‌شود

صادق ضیاییان، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی وضعیت جوی در روزهای پایانی  هفته جاریگفت: طی روزهای آینده عمده پدیده‌های جوی مهم، وزش باد شدید در شمال استان سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: این مقوله یکی از پدیده‌های عادی در روزهای آینده محسوب می‌شود. همچنین امواج و تلاطم در دریا و نقاط ساحلی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می‌شود.

او تاکید کرد: روزهای آینده در برخی از نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، زنجان و قزوین در ارتفاعات شمال تهران و استان سمنان شاهد رگبارهای پراکنده خواهیم بود.

ضیاییان ادامه داد: ارتفاعات مازندران، گلستان و ارتفاعات تهران و سمنان هم امکان مشاهده رگبارهای پراکنده و رعد و برق وجود دارد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای آینده در  خراسان شمالی شاهد بارندگی‌ هستیم. شنبه و یکشنبه  هفته آینده هم در نقاط مناطق کشور انتظار هوایی صاف را پیش بینی می‌کنیم. 

به گفته او در اغلب مناطق به ویژه نوار غربی کشور روند افزایش دما در روزهای آینده پیش بینی می‌شود.   

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران در روزهای آینده ادامه داد:  افزایش دما پیش بینی می‌شود. 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی و صدمات احتمالی تاکید کرد: این وزش‌ها می‌تواند با مشکلات متعدد همراه باشد. هشدار برای وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی صادر شده است.  وزش باد، شدید، بروز گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. به گفته ضیاییان این وضعیت جوی امکان بروز اختلال در ترددهای جاده‌ای به ویژه در زابل را به دنبال دارد. 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود:  سازه های موقت همچون تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه کار نکات ایمنی را جدی بگیرند.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه