ارسال به دیگران پرینت

رشد عجیب قیمت پراید

تقاضای عجیب برای پراید! | جولان آگهی‌های تعویض خودرو با موتورسیکلت

کاهش قدرت خرید در بازار خودرو موجب شده که این روزها آگهی تعویض انواع خودرو با پراید در فضای مجازی جولان بدهد.

تقاضای عجیب برای پراید! | جولان آگهی‌های تعویض خودرو با موتورسیکلت

 کاهش قابل ملاحظه قدرت خرید شهروندان ایرانی در بازار خودرو موجب شده است که این روزها آگهی تعویض انواع خودرو با پراید در فضای مجازی جولان بدهد.

آگهی تعویض انواع خودرو از پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و سمند و حتی برخی انواع خودروهای چینی با پراید در سایت دیوار فراوان است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که تا پیش از این روال آنگونه بود که مشتریان بازار خودرو، اتومبیل خود را با مدل‌های بالاتر خودرو تعویض می‌کردند اما حالا گویا افزایش هزینه‌های زندگی، این قاعده را برهم زده است.

پول رهن خانه کم آورده‌ام!

صاحب یکی از این آگهی‌ها درخواست کرده که پژو ۲۰۶ و کم کارکرد خود را با پراید تعویض کند. او به تجارت‌نیوز می‌گوید که حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان پول کم دارد و  برای تامین مبلغ رهن خانه خود ناچار به این کار شده است.

فرد دیگری که پراید مدل ۹۳ خود را برای تعویض با وانت مدل پایین آگهی کرده است، به تجارت‌نیوز می‌گوید که کارگر یک کارخانه مواد غذایی بوده و به دلیل مشکلات اقتصادی کارخانه تعدیل شده است.

او ادامه‌ می‌دهد که تصمیم دارد با تعویض خودروی پراید خود با وانت به استخدام اسنپ‌بار درآید.

تعویض خودرو با موتورسیکلت

در این میان برخی دیگر که توان مالی خود را خارج از قیمت‌های بازار خودرو می‌دانند، درخواست داده‌اند که خودروی خود را با موتورسیکلت یا اتومبیل تصادفی یا اسقاطی معاوضه کنند.

برخی دیگر از صاحبان آگهی هم گرچه در اطلاعیه‌های خود قید نکرده‌اند که تمایل دارند خودروی خود را با چه اتومبیلی تعویض کنند اما به صراحت نوشته‌اند که درخواست تعویض با خودروی ارزان‌تر دارند.

این گروه از صاحبان آگهی معمولا خودروهای گران‌قیمت‌تری برای معاوضه دارند که شامل ساندرو، MVM و جک و … می‌شود و به نظر می‌رسد کاهش قدرت خرید خودرو حتی گریبان قشر متوسط بالا را هم گرفته است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که بنا به آخرین گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۷ چیزی نزدیک به ۵۰ درصد شهروندان ایرانی خودروی شخصی ندارند و حالا با صعود قابل توجه قیمت خودرو به نظر می‌رسد که این جمعیت افزایش داشته‌اند.

با وجود این، افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته همچنان تداوم داشته است و بهای خودروهای پرتیراژ در هفته اخیر بین چهار تا پنج میلیون تومان دیگر گران‌تر شده‌اند.

در حال حاضر قیمت پراید تا ۱۵۳ میلیون تومان و بهای پژو ۲۰۶ صندوق‌دار تا ۳۰۷ میلیون تومان رشد داشته و بهای خودروی کوئیک دنده‌ای هم به ۱۷۳ میلیون تومان رسیده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سرباز اسلام ارسالی در

      واقعآ وضع خرابه ...خدا خودش رحم کنه...

    • سرباز اسلام ارسالی در

      واقعآ وضع خرابه ...خدا خودش رحم کنه...

    • هوشیار ارسالی در

      بابا پراید سالار هستش بنازم پراید جان

    • فرهاد ارسالی در

      خجالت بکشید ناموسن اینجا ایرانه ایران مگه شما نبودین بخاطر رای گیر منت این مردمو میکشیدین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه