ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی ستاد امر به معروف:

مردم باید پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشند

«حجت‌الاسلام سید‌علی خان‌محمدی» سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات این ستاد گفت: کار ستاد در حوزه فرهنگ سازی و آموزش و احیای امر به معروف و نهی از منکر است کار ستاد کار اجرایی نیست و قرار نیست بجای مردم امر به معروف و نهی از منکر کند. برابر اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر امری همگانی است.ما در این زمینه قطعا حمایت و آموزش های لازم را خواهیم داشت

  مردم باید پرچمدار  امر به معروف و نهی از منکر باشند

«حجت‌الاسلام سید‌علی خان‌محمدی» سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات این ستاد گفت: کار ستاد در حوزه فرهنگ سازی و آموزش و احیای امر به معروف و نهی از منکر است کار ستاد کار اجرایی نیست و قرار نیست بجای مردم امر به معروف و نهی از منکر کند. برابر اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر امری همگانی است.ما در این زمینه قطعا حمایت و آموزش های لازم را خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: از مردم می خواهیم این موضوع را جدی بگیرند بی تفاوتی در جامعه باعث از بین رفتن مردم جامعه و مرگ انقلاب می شود. متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در حجاب خلاصه شده در حالی که براساس تعریف مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر در همه ارکان وجود دارد.حفظ نظام جمهوری مهمترین امر به معروف است هر کسی که در راستای ضعف نظام جمهوری اسلامی اقدام می کند منکر انجام داده و باید با آن برخورد شود و هرکسی که در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی اقدام می کند امر به معروف می‌کند.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شکل گرفته است که می تواند منشأ خیر و خوبی باشد و ما می توانیم از این طریق برنامه های خوبی داشته باشیم حتی در حوزه نظارتی نیز می توانیم از این طریق پیگیری کنیم. برنامه‌هایی را نیز در این خصوص با مجلس دنبال می کنیم.

او با اشاره به وظایف دستگاه قضا در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: رییس قوه قضاییه اهتمام خوبی در این حوزه داشتند و قرار است حمایت خوبی از آمران به معروف داشته باشند. روش امر به معروف در قانون و دین مشخص است و تعدی از آن را درست نمی دانیم. حمایت قضایی از آمران به معروف از طریق دستگاه قضا دنبال می شود. بحث دیگر نیز ایجاد شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادسراست پرونده های مربوط به این حوزه در این شعب بررسی می شود و قاضی با دغدغه بیشتر به این موضوع می پردازد.

وی ادامه داد: همچنین اداره کلی در دستگاه قضا ایجاد می شود تا بتوانیم جدی تر این موضوع را دنبال کنیم همچنین خیلی از مشکلات و منکرات در جامعه فساد اداری و اقتصادی است مردم توقع دارند امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه انجام شود از همین رو در خصوص راه اندازی گشت ارشاد مسئولان برنامه جدی داریم. در همه دستگاه‌ها شورای امر به معروف و نهی از منکر داریم وظیفه این شورا برابر قانون مشخص است اما ما از آنها می خواهیم که فقط به مسایل فرهنگی نپردازند و ما توقع داریم به مسایل تخلف در ادارات نیز بپردازند به طور مثال اگر برخورد بدی با ارباب رجوع شود منکر است و باید با آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام خان‌محمدی تاکید کرد: گشت ارشاد مدیران از اولویت های ما است و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی با اشاره به آموزش در این حوزه گفت: در حوزه امر به معروف اقدامات اشتباه ممکن است انجام شود دوره ملی آموزش امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور برگزار شده که استقبال خوبی صورت گرفته است و هزار و ۸۴۰ نفر شامل ۱۰۴۳ مرد و مابقی زن هستند که در این دوره شرکت کرده اند.

حجت‌الاسلام خان‌محمدی گفت: عرصه‌های امر به معروف و نهی از منکر را در هفت بخش تدوین کردیم که فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست، آموزش و علم و فناوری، بهداشت، سیاست داخلی و خارجی و فضای مجازی است ما به تشکل ها در این حوزه ها مجوز می دهیم. در بحث آموزش عمومی و تخصصی نیز ورود کرده ایم. افراد  برای آموزش در سایت بینش مطهر می توانند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در بحث فضای مجازی نیز برنامه های خوبی در دست انجام است یکی از کارهای ما در حوزه تشکل های مردمی است امر به معروف و نهی از منکر را باید مردم انجام دهند. بعضاً تعابیر اشتباهی درباره ستاد امر به معروف و نهی از منکر است ما باید از همه مردم و آحاد مردم حمایت کنیم و بحث تشکل‌های مردمی از اولویت های ستاد است ما در حال حاضر ۱۸۰۰ تشکل مردمی داریم که در عرصه های هفت گانه فعالیت می کنند و تلاش می کنیم  بیش از ۱۱۰ هزار تشکل را تا سال آینده راه اندازی شود. مردم می توانند به سایت میدان مطالبه گری یا مطالبه مراجعه کرده و مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح محلات با محوریت مساجد از برنامه های ما است که در حال راه اندازی آن هستیم بسیاری از منکرها در محلات است که اگر به آن رسیدگی شود در سطح شهر گسترده نمی شود تدوین برنامه های جدید برای  شورای امر به معروف و نهی از منکر در اصناف نیز از دیگر اقدامات ما است. رویکرد ما کاملا مردمی است و باور ما این است که مردم باید پرچمدار این موضوع باشند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه